FAQ |
Kalender |
2006-04-28, 17:24 | #1 | |||
|
||||
Administratör
|
Bakom framgångssagan The Pirate Bay döljer sig svensk export av porr, rasism och piratkopiering. Omvärldsbevakaren Pär Brumark går till angrepp mot The Pirate Bay, den största sajten för nedladdning av illegal film och musik. ”De är inte de idealister de utger sig för att vara”, hävdar han.
Realtid ------- Random Media bakom Pirate Bay Realtid
2006-04-28, 17:52 | #2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Äntligen uppmärksammas det hur mycket deg det rör sig om. Det var ju skrattretande att dom hade paypal-konto (eller liknande) tidigare där dom uppmanade användarna skulle donera lite några kronor.
|
|||
Svara med citat |
2006-04-28, 18:16 | #3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Någon som vet om Fredrik Neij jobbar kvar som tekniker hos RixTelecom? När jag lämnade in en server i deras hall i Göteborg jobbade han där. Då visade han även upp alla TPB-servrar. Nu har de ju dock flyttat alla servrar till Sthlm, och när jag skulle hämta min server hos Port80 var det två nya(?) tekniker där.
|
|||
Svara med citat |
2006-04-28, 18:18 | #4 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2006-04-28, 18:18 | #5 | |||
|
||||
Medlem
|
hehe bra svarat :=)
|
|||
Svara med citat |
2006-04-28, 18:28 | #6 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2006-04-28, 18:48 | #7 | |||
|
||||
Medlem
|
Semester kanske? :=)
Han lever kvar.. i hallarna iaf |
|||
Svara med citat |
2006-04-28, 23:36 | #8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Brumark är ju en riktig pajas Nazist-pedofil-pengatvättar-terrorist-pirater som tjänar pengar på häleri och barnporr, jo tjena...
Visserligen går TPB med vinst numera, men några miljoner är det (tyvärr...) inte - siten kostar en ganska god slant att hålla igång. Skulle det inte vara för reklamintäkterna så hade TPB fortfarande körts på ihopskramlat datorskrot på ett icke namngivet företags lilla kontor och 10Mbps-lina. |
||
Svara med citat |
2006-04-29, 00:24 | #9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vilken detektiv... där fick han dem allt. All hemsk porr fick han bort iaf!
|
||
Svara med citat |
2006-04-29, 00:27 | #10 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Min första reaktion av den där journalisten (vem han nu än är) är varför han attackerar porrbranschen. Jag tycker det är bra att porren finns på nätet, därför jag sitter med 100 mbit lina just nu! Internet vore inte där vi är idag om det inte vore för porren´s pengar...
Realtid håller på bli mer och mer som IDG. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|