FAQ |
Kalender |
2013-01-17, 17:38 | #1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej! Jag behöver lägga händerna på ett domännamn som är upptaget men utan site.
När jag gör en WHOIS på domänen så kommer detta upp holder: helo03xx-xxxxxx admin-c: helo03xx-xxxxxx tech-c: helo03xx-xxxxxx (xxxxx) ska bytas ut mot siffror. Domänen är en .se vilket jag trodde innebar att whois informationen måste vara korrekt. Någon som har några tips på hur jag ska gå tillväga för att få kontakt med domänägaren i detta fall? |
|||
Svara med citat |
2013-01-17, 17:41 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
Svara med citat |
2013-01-17, 17:52 | #3 | |||
|
||||
Medlem
|
Tack, kanske skulle tagit bort siffrorna när jag googlade "helo03xx-xxxxx wn".
När man läser på om Helo holding och GIIAB känns det som att man kan lägga ner projektet att skaffa domänen. |
|||
Svara med citat |
2013-01-17, 18:34 | #4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Är väl inte speciellt mycket om du tänker starta ett seriöst projekt. |
||
Svara med citat |
2013-01-17, 19:12 | #5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Många webbprojekt börjar med små medel - även de som blir stora. Oavsett om det inte är mycket pengar för en del så kan det ju ofta vara trevligare att välja en annan domän och lägga dessa 30k på marknadsföring istället.
2013-01-17, 19:17 | #6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Man ska inte heller glömma värdet av att ha den "perfekta" domänen till ändamålet.
|
||
Svara med citat |
2013-01-17, 19:41 | #7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jo, det är en balansgång men domänen är definitivt inte viktigast. Vem hade sett "google.com" som en perfekt domän för ett sökprojekt eller "zalando.se" till en bra domän för att sälja skor?
2013-01-18, 15:26 | #8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tror nog du kan köpa loss den av dom utan större problem, vad prislappen hamnar på beror självklart på den individuella domänens värde.
|
||
Svara med citat |
2013-01-18, 16:23 | #9 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
IIS kunde inte göra mycket heller förutom att hänvisa mig till deras ATF. Enligt whois så släpps domänen ganska snart, finns det någon chans att dem bara släpper den? Domännamnet i fråga är ganska så "värdelöst".. |
|||
Svara med citat |
2013-01-18, 16:36 | #10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
Svara |