FAQ |
Kalender |
2011-08-17, 15:03 | #1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tja.
Ska sätta upp en ny mailserver på en vps. Vilken mailserver är bäst/sämst? Dem kanske är bra/dåliga på olika saker. Läste lite om dessa 2 och det verkar mest vara en smaksak vad jag förstår, men vad vet jag.. Kommer använda Debian 6.0 32-bit, om det har med saken att göra Vilken är din favorit..? och varför? Tack på förhand! |
||
Svara med citat |
2011-08-17, 15:08 | #2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Av de två du föreslår skulle jag säga Dovecot, den är enligt utvecklaren själv gjord för att gå på riktigt usel hårdvara och ändå prestera bra. Tyckte det var en bra attityd till utveckling, ingen bloaty programvara =) Dovecot ska också (enligt utvecklaren) följa alla RFC till 100% och vara riktigt snabb även om du har 100 000 + mail.
Må tillägga att jag inte kan något alls om Courier. |
|||
Svara med citat |
2011-08-17, 23:27 | #3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Har kört båda.
Dovecot kräver nästan ingen konfigurering, och är dessutom väldokumenterad. Courier fungerar bra otb, men när det kommer till konfigureringen så är det nästan raka motsatsen... |
||
Svara med citat |
2011-08-18, 07:51 | #4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Dovecot, alla gånger. Både prestanda och konfigurationsmöjligheter är till Dovecots fördel.
|
|||
Svara med citat |
2011-08-18, 08:48 | #5 | |||
|
||||
Medlem
|
Dovecot. Körde Courier förut och det blir seeeeegt när det är många mail i folder.
|
|||
Svara med citat |
2011-08-18, 13:49 | #6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Även jag rekommenderar Dovecot, vi körde också Courier förut och Dovecot fungerar absolut bättre.
|
|||
Svara med citat |
2011-08-19, 12:58 | #7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kör nu med Dovecot och är än så länge nöjd
Tack för alla svar! |
||
Svara med citat |