FAQ |
Kalender |
2020-12-04, 13:54 | #1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Koden jag har hämtar hem färsk data var 10 sekund.
Fungerar klockrent på hemsidan om jag placerar ett element med #bidSymbol var som helst på sidan, men använder jag det i en modal/popup så hämtar den datan och visar resultatet, men uppdateringen var 10 sekund slutar fungera... någon som vet varför? Koden är följande: <script type="text/javascript"> var theURL = "https://www.alphavantage.co/query?function=CURRENCY_EXCHANGE_RATE&from_currenc y=USD&to_currency=JPY&apikey=demo"; //setInterval(function(){ $(document).ready(function() { setTimeout(function(){ //$("#stockIndicator").show(); doAjax(theURL); /* $('.ajaxtrigger').click(function() { $("#stockIndicator").show(); doAjax(theURL); return false; }); */ function numberWithCommas(x) { return x.toString().replace(/B(?=(?:d{3})+(?!d))/g, ","); } function doAjax(url) { $.ajax({ url: url, dataType: 'json', contentType: "application/json", success: function(data) { var bidSymbol = data['Realtime Currency Exchange Rate']['8. Bid Price']; var askSymbol = data['Realtime Currency Exchange Rate']['9. Ask Price']; //var lastRefreshed = data['Meta Data']['3. Last Refreshed'] //var lastTradePriceOnly = data['Time Series (1min)'][lastRefreshed]['4. close'] //var lastVolume = data['Time Series (1min)'][lastRefreshed]['5. volume'] $('#bidSymbol').html(bidSymbol); $('#askSymbol').html(askSymbol); //$('#stockAsk').html(lastTradePriceOnly); //$('#stockVolume').html(numberWithCommas(lastVolume )); //$("#stockIndicator").hide(); } }); }},10000); }); </script> |
|||
Svara med citat |
2020-12-05, 22:26 | #2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ser jag snurrat till det... är ju setInterval jag ska använda.
|
|||
Svara med citat |
2021-01-22, 16:15 | #3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hade dock anropat setTimeout istället för setInterval, på så sätt har du ingen referns som ligger i bakgrunden och kör.
let timeout = function() { setTimeout(function() { doAjaxstuff() timeout(); },1000) } |
||
Svara med citat |
2021-01-22, 16:27 | #4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Yes... Jag har dock lagt in när popupen stängs så avslutas även körningen.
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|