FAQ |
Kalender |
2010-01-06, 23:44 | #1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har lagt om hela min ganska omfattande sida till en Wordpress installation och börjar nu komma fram till status quo (sidan i någorlunda återställt skick med allt gammalt innehåll på plats igen).
Jag har kollat i Googles verktyg för webbansvariga och ser där att jag bara har 8 sidor indexerade. Med gamla sidan fanns jag indexerad med mer än 100 sidor (kommer inte ihåg exakt hur många det var). Jag har en sitemap som uppdateras automatiskt med "XML Sitemap Generator for WordPress" så den alltid är färsk. Den säger: Sitemap Totalt: 506 sidor varav indexerade:8 Detta trots upprepade manuella insändanden an sitemap händer det inget mer. Hur får jag Google att märka att min sida är igång igen med ny struktur och indexerar de andra sidorna. Tips, gissningar och ideer mottages med största tacksamhet. Edit: glömde vilken sida det gäller: http://500sec.com God fortsättning! Senast redigerad av FLASHBACK den 2010-01-06 klockan 23:46 Anledning: Glömde vilken sida det gäller |
|||
Svara med citat |
2010-01-06, 23:54 | #2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hur lång tid handlar det om?
Har du några inlänkar? |
||
Svara med citat |
2010-01-07, 01:29 | #3 | |||
|
||||
Medlem
|
Är nog bara webmaster tools som krånglar lite en site-sökning visar klart mer än 8 http://www.google.se/#hl=sv&safe=off...bdb3bb49268f39
|
|||
Svara med citat |
2010-01-07, 03:02 | #4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det kan ta lite tid för Google att indexera om sidan. Beroende på hur Google uppfattar hur ofta sajten uppdateras med nytt material så kan det dröja innan Google kommer på besök. Sajter som Google ofta återkommer till är de som uppdateras ofta (t.ex WN).
Som jag fattat det är det alltid bra att göra en 301-redirect från gamla sajtens URL:er till de nya. Detta kan påskynda en nyindexering. Annars är det bara att vänta, Google kommer garanterat tillbaka, om du inte blivit bestraffad eller har blockerat sökmotorer såklart. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|