FAQ |
Kalender |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2012-01-19, 18:59 | #1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jonathan gör ett gräv och bloggar om bl.a. Premium Registrations Sweden AB och Helo Holdings Ltd:
http://sulo.se/2012/01/19/den-stora-...ons-sweden-ab/ |
|||
Svara med citat |
2012-01-20, 08:50 | #2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ja, det här inlägget bör intressera rätt så många här på WN. Jag har kartlagt Helo Holdings och visar på deras nära koppling till .SE registraren Premium Registrations, som idag registrerar flest .se domäner av alla och som vinner 40 % av alla snapbacks.
Premium Registrations arbetar internationellt och ett av bolagen (Guidance International) i deras koncern sysslar med tydlig warehousing utomlands. Det är min starka övertygelse att Helo/Premium missbrukar .SE:s system och bryter mot deras avtal, vilket bör få konsekvenser. Om någon av er här har mer information om dessa företag, lämna då gärna en kommentar i min blogg eller skicka mig ett mail. Jag har redan fått väldigt bra respons. Det går givetvis att vara anonym om man vill det. |
|||
Svara med citat |
2012-01-20, 09:25 | #3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Ang. warehousing så finns det ju minst 10 registrarer som idag sysslar med det under .SE. Nu ska jag läsa iaf, kul med uppmärksamhet i domänsammanhang. |
||
Svara med citat |
2012-01-20, 09:37 | #4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Precis. Det är därför jag hänvisar till http://domainstat.se/ som erbjuder statistik på snapbacks av .se domäner. Enligt dem så plockar Premium Registrations/Helo Holdings ca 40 % av alla domännamn.
|
|||
Svara med citat |
2012-01-20, 10:11 | #5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Man kan inte likställa antal registrerade domäner med successrate. De må registrera många domäner 06:05 men de är knappast en framstående snap-aktör. |
||
Svara med citat |
2012-01-20, 10:27 | #6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har du verkligen det? Det enda "beviset" jag ser är en IP adress i en mailheader, något som knappast kan anses vara "fällande" på något sätt?
|
||
Svara med citat |
2012-01-20, 10:45 | #7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Man måste vara bra blåögd, eller på annat sätt partisk, för att inte se den nära kopplingen mellan dessa företag. Huruvida en mailheader är "fällande" eller inte, det är upp till .SE att avgöra det. Relationen mellan PRSAB och GIIAB, som de-facto sysslar med warehousing, är dock otvetydig.
|
|||
Svara med citat |
2012-01-20, 11:50 | #8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Du tror inte att deras höga antal reggade domäner senaste 90 dagarna har någon korrelation med domänkampanjen?
|
||
Svara med citat |
2012-01-20, 12:15 | #9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Känns också som det är skrivet lite för egen vinning då författaren är i samma bransch. my 50cent |
||
Svara med citat |
2012-01-20, 12:19 | #10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Från avtalet: 3.1.6 ”Domännamn” avser ett domännamn som tilldelats under toppdomänen .SE Så återkom gärna när du läst in dig lite bättre på vad som är att bryta avtalet och vad som inte är det. Och när du har vettiga bevis att HH och PSRAB har en "nära" relation, förutom en IP adress i ett mail och att dom båda två använder MX hos världens största webbhotell. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|