Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


DIBS vs. Samport

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-01-16, 18:32 #1
farrington farrington är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 10
farrington farrington är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 10
Hej på er!

Undrar om någon kan hjälpa mig att göra det avgörande valet.

Mina kunder frågar efter kortbetalning, och valet står mellan DIBS och Samport.

De har ju lite olika sätt att ta ut sina avgifter, och jag har gjort lite utfallssimuleringar och
kommit fram till att Samport är bäst om man har få stora transaktioner och DIBS om man
har många små...

DIBS säger ju att de inte tar någon månadsavgift (för sin enklaste variant) men tar samtidigt
alltid ut 295 kr/mån i transaktionsavgifter. Man kan säga att de första 29500 kr i omsättning
ingår i månadsavgiften.

Samport tar 99 kr/mån. Men kostar redan från första transaktionen, och 10 kr/transkation.

Så hjälp mig välja.

/Marcus
farrington är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-01-16, 19:28 #2
Kihlbom Kihlbom är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 390
Kihlbom Kihlbom är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 390
Dibs för att:

Trevlig och kunnig personal. Integrationer med nätbutiker som verkligen fungerar. Relativt låga priser.

för 295kr/mån kan du göra obegränsat antal transaktioner för 29500kr

Samport:
Ingen aning, aldrig anlitat

För lika mycket, 295kr i månaden, kan du genomföra 19,6 transaktioner om jag räknar rätt.

I så fall verkar det skrämmande lätt att välja ideb. Men jag kanske har räknat fel?
Kihlbom är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-01-16, 20:17 #3
farrington farrington är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 10
farrington farrington är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 10
Det ekonomiska har jag typ redan räknat på, skapade ett litet Excel-ark och körde lite olika senarion i den... och kom väl fram till att DIBS var billigast...

Men det kanske finns någon där ute som vet goda skäl till att välja Samport, trots det något dyrare läget.

Samport skickade ett mail och sa något om bra kontrollpanel som hängde med kontot, men det kanske DIBS också har???

/marcus
farrington är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-01-16, 21:48 #4
Starwebs avatar
Starweb Starweb är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 332
Starweb Starweb är inte uppkopplad
Flitig postare
Starwebs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 332
Citat:
Originally posted by farrington@Jan 16 2006, 20:17
Samport skickade ett mail och sa något om bra kontrollpanel som hängde med kontot, men det kanske DIBS också har???
Japp.

Det måste man givetvis ha för att godkänna/avslå utbetalningarna m.m från ens kunder.
Innehåller även andra säkerhetsinställningar och dylikt. Prova gärna, DIBS kan säkert ordna ett testkonto.
Starweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-01-16, 23:52 #5
nicces avatar
nicce nicce är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 141
nicce nicce är inte uppkopplad
Medlem
nicces avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 141
Samport utan tvekan!

Jag har stått i valet mellan de olika nordiska betalväxlarna ett antal gånger och de gånger jag inte blivit besviken har valet fallit på Samport. Man ska inte stirra sig blind på priset, det skiljer så lite - utan istället se vad man får.

Med Samport har du ett system att växa med, ut i Europa. De har dessutom ett helt annat sätt att hantera bedrägerier mot vad DIBS har. För övrigt är det endast Samport och DIBS som överhuvudtaget gör kontroller mot bedrägerier. Andra fördelar med samport är att man kan blockera länder som ej är med i 3d secure, vilket gör det mycket säkert och tryggt för butiken.

Edit: Dessutom ser jag nu att både 3D secure och Direktbetalningar ingår i priset.

Inget ont om dibs, men har man väl satt sig i en BMW (Samport) är det svårt att se de bra hos de andra
nicce är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-01-17, 09:29 #6
farrington farrington är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 10
farrington farrington är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 10
Ska väl tillägga att de kunder som jag i dag har som är intresserade av att implementera kortbetalning är linjetrafikföretag. Snittcheckar på ca. 500 kr. (det skulle innebära ca. 59 transaktioner per månad gratis).

59 transaktioner skulle kosta 590 kr hos Samport utöver de 99 kr i månaden som de tar.

3D Secure kan man ju köpa till hos DIBS... 195 kr/mån.

Direktbetalning kanske inte är något som mina nuvarande kunder har tänkt sig.... men det är ju faktiskt så att jag kan lägga fram båda alternativen... och så får jag se vem de nappar på.

/marcus
farrington är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-01-17, 18:08 #7
roberthogbergs avatar
roberthogberg roberthogberg är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 81
roberthogberg roberthogberg är inte uppkopplad
Medlem
roberthogbergs avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 81
Hej!

Har någon erfarenhet eller uppfattning om Wallit (ett Faktab bolag)?


Hos dem ingår bl.a. FSBs "inlösen" avgifter, verkar bli billigt vad jag har kunnat se. Såvida man inte har riktigt stora volymer och är bra på att förhandla så verkar det som en ekonomiskt bra lösning.

Ät tillräckligt nöjd för att inte byta till någon annan och betala mer men kan tänka mig att byt ifall det finns någon som ger liknande kvalitet och service men som är billigare.

/Robet
roberthogberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-07, 19:31 #8
Crelle Crelle är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 74
Crelle Crelle är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 74
gammal tråd... några nya funderingar/ kommentarer om de två ovan nämnda.. Står nämligen i valet och kvalet att välja... Priser? Support? Smidigast?

Vad tar bankerna för avgifter för att man ska kunna skaffa de där inlösninggrejen? Bara mellan tummen och pekfingret? Är det 1000kr eller 15 000kr?
Crelle är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:35.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017