FAQ |
Kalender |
2009-03-30, 08:51 | #1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har lite smått börjat på det student community som ska lanseras i höst vid namn dustudent.se, ge gärna synpunkter även om det i dagsläget bara är själva bloggen som är synlig:
http://www.dustudent.se |
|||
Svara med citat |
2009-03-30, 12:35 | #2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ser bra ut tycker jag, Testbilden stör mig lite, känns som ett desperat läge att lägga en banner.
Såg några ord på engelska som behöver översättas men det vet du säkert redan om. Och antar att foten inte är klar än. Tror det blir bra när den är klar |
|||
Svara med citat |
2009-03-30, 14:22 | #3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Undrade vad tusan Sabaton gjorde längst ner, trodde i 3 sekunder att du snott någon layout och glömt kvar den bilden =/
Sen såg jag att det var en reklam å den passar verkligen inte där, eller? |
|||
Svara med citat |
2009-03-30, 15:58 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Ironiskt att använda Studentis bannermatrial
Schysst site. |
||
Svara med citat |
2009-03-30, 16:43 | #5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Tycker designen är snygg, ren och tydlig men det är ett stort tomt mörkt område längst ner på sidan?
2009-03-30, 16:56 | #6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Känns som ett Wordpress Theme, körs det på wordpress?
|
|||
Svara med citat |
2009-03-30, 17:14 | #7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
2009-03-30, 17:48 | #8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tack för synpunkterna!!
@Cosma: Jag har ännu inte installerat svenskt språk eller översatt templates, det kommer framöver Foten stämmer att den inte är klar, jag klurar bara på riktigt vad som ska finnas där och varför (både från användarvänlighet och SEO). Kom gärna med idéer och tips på funktioner och innehåll Testbilden, menade du top bannern eller featured sektionen? @najk: Jag har visserligen snott själva bilden från Sabaton och Billion Dollar Babies eftersom dom inte hade någon lämplig banner (dvs rätt storlek). Jag lyssnar en del på Sabaton när jag kodar genom last.fm och min gamla nattiskollega Niklas är medlem i BDB så då passade det bra att ha dom med när jag testade bannersystemet Annonsplatserna är tänkt som en visningsplats snarare än en renodlad annonsplats så det passar bra att köpa plats för till exempel Falu Rockstad evenemanget eller Falu Marknad om man vill det. @JimmyB Jag har kikat en del på Studentis som inspiration och jag lånade bannern eftersom jag ville se hur det ser ut med en banner, vart den kan placeras och sen tyckte jag det var lite schyst att visa upp och länka tillbaka till andra studentcommunities som tack för lånet @tartareandesire Stämmer bra. Foten är fortfarande outvecklad för jag har inte riktigt bestämt vad som ska finnas där. @Jawn: Stämmer bra det. Bloggen körs på Wordpress och är en modifierad variant på Church temat från StudioPress: http://www.studiopress.com/demo/church/ Temat kommer att göras om ytterligare med bland annat nya ikoner och annat. Var det någon som kikade på skärmdumparna på MediWikin som jag knåpat med också? http://dustudent.se/blogg/expandera-en-wiki |
|||
Svara med citat |
2009-03-30, 20:09 | #9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag menade top bannern. Den ligger för nära logga också, loggan behöver lite space för att synas som den ska göra. Featured sektionen är precis vart den ska vara. Ännu galnare vore att bredda den som sidan bred. Whooha!
Och i foten skulle din kunna lägga in, nya inlägg, senaste kommentarer, populärar inlägg etc. Ledsen för självreklamen men gjorde nyss ett inlägg om Wordpress plugins och hacks som kanske kan ge dig lite inspiration http://tinyurl.com/c6wl6h |
|||
Svara med citat |
2009-03-31, 08:57 | #10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tror det blev fel bild där
Om du kikar på en sida istället för första sidan så blir det lite mindre kaka på kaka när det gäller topbannern. Det ser lite mycket ut med featured sektionen också Loggan ligger lite tokTror det blev fel bild där Om du kikar på en sida istället för första sidan så blir det lite mindre kaka på kaka när det gäller topbannern. Det ser lite mycket ut med featured sektionen också Loggan ligger lite togigt som designen ser ut när den ser ut att ha halkat snett och ut åt ena sidan, men på andra sidan så kommer ett inloggningsfält längre fram och då ser det mer balanserat ut. Att loggan ligger väldigt nära toppbannern är faktiskt medvetet liksom det faktum att den ligger mellan topbannern och navigationen både i höjdled och vågrätt. Det är för att skapa ett naturligt flöde ner mot bannern på väg till innehållet I foten så har jag 2-3 platser för listor beroende på vad jag väljer och frågan är om jag ska lägga bloggrelaterat där eller knyta in övriga delar av webbplatsen...senaste kommentarer och inlägga kan jag baka in en box med ett litet tabsystem som så många gör nu och det kanske vore intressant och nyttigt att istället lägga senaste nyheter, erbjudanden, forumposter, nedladdningar osv i foten istället... Sen ska förståss integritetspolicy, copyright osv knypplas in där också igt som designen ser ut när den ser ut att ha halkat snett och ut åt ena sidan, men på andra sidan så kommer ett inloggningsfält längre fram och då ser det mer balanserat ut. Att loggan ligger väldigt nära toppbannern är faktiskt medvetet liksom det faktum att den ligger mellan topbannern och navigationen både i höjdled och vågrätt. Det är för att skapa ett naturligt flöde ner mot bannern på väg till innehållet I foten så har jag 2-3 platser för listor beroende på vad jag väljer och frågan är om jag ska lägga bloggrelaterat där eller knyta in övriga delar av webbplatsen...senaste kommentarer och inlägga kan jag baka in en box med ett litet tabsystem som så många gör nu och det kanske vore intressant och nyttigt att istället lägga senaste nyheter, erbjudanden, forumposter, nedladdningar osv i foten istället... Sen ska förståss integritetspolicy, copyright osv knypplas in där också |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|