FAQ |
Kalender |
2009-06-11, 02:14 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
Tänkte köpa in några nya bärbara datorer till företaget. Kräver webbprogrammering (PHP, MySQL, Ajax, JavaScript, lite Photoshop) mycket datorkraft? Tror ni det räcker med laptops med 2 ghz celeron, 2 gb ram, GMA graffis, 15.4 tum? |
||
Svara med citat |
2009-06-11, 02:33 | #2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ja. Photoshop är det enda som kräver någon som helst prestanda av det du rabblar upp. Med beskrivningen "lite photoshop" så gissar jag att du inte är någon poweruser och då duger det fint.
(Stora ide:s kan ta någon sekund att öppna men när de väl är öppna kommer de flyta på fint) |
||
Svara med citat |
2009-06-11, 02:38 | #3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag tycker att det borde gå bra, men det känns lite trångt att jobba på en 15.4" skärm. Om arbetet ofta sker på samma plats, så fundera på att även köpa en större extern skärm, bra tangentbord och mus.
Jag kör med 15.4" plus en större som skrivbordet är utvidgat till. Köp kanske en laptop först och se hur det går med den innan ni köper flera stycken. |
||
Svara med citat |
2009-06-11, 04:34 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
mm håller med att 15.4 tums kan vara tråkigt litet...men det var mest för det var billigt. kommer att köpa in minst 19 tummare när det rullar på...
|
||
Svara med citat |
2009-06-11, 07:07 | #5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det beror väl främst på vad man kan köra för upplösning på skärmen om det känns litet eller inte...
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2009-06-11, 15:04 | #6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tycker ni verkligen att 15,4 tum är så litet för kodning? Jag sitter på 14 tum och har inga problem alls egentligen även om jag ofta önskade att jag hade en större skärm när jag gör grafiska saker. Ska man ha större än 15,4 tum kan man ju istället börja titta på en typ en eee box och en extern skärm. Då är det ju ändå inte speciellt bärbart.
(Jag har funderat på en vaio FW med 16 tums skärm men då vill jag ju kunna flytta runt i lägenheten och det är svårt att göra med en stationär.) |
||
Svara med citat |
2009-06-11, 18:10 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2009-06-11, 19:52 | #8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Som designer så skulle jag har jätte svårt att jobba med dom tummen. Minst 20" eller 22" men helst 26" och uppåt. Man får inte samma känsla och jobba så litet.
|
|||
Svara med citat |
2009-06-12, 00:10 | #9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Citat:
|
||
Svara med citat |
2009-06-12, 00:30 | #10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Man ska inte underskatta en stor skärm, det är skönt kunna ha två fönster intill varandra, tex api eller annat smått och gott. 2 skärmar går ju också bra. Jag hade inte velat programmera en längre tid på en bärbar och inte utan extern skärm.
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|