FAQ |
Kalender |
2006-11-20, 13:13 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Om man har en hemsida. Där man inte exakt vet åldrarna på besökare inte kön heller. Vad är då lämpligt att ta betalt för banner reklam?
10.000 visningar, 10 kronor. Är det lämpligt? 10 kronor kanske låter lite väl lite. Men den som ska annonsera, den slänger förmodligen på lite mer än bara 10kr. Sen är det ju visningar och inte klick. Så högt pris kan man nog inte sätta. Kom med förslag. |
||
Svara med citat |
2006-11-20, 14:43 | #2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Är den på svenska?
Man kan ju testa adssen och se vad det ger i CPM... sedan sätta riktpris efter det. |
|||
Svara med citat |
2006-11-20, 15:06 | #3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
1 kr i CPM är ganska lite. blir inte mycket pengar där inte!
Hur ska du sälja sidan om du inte vet något om besökarna? Köparna är ju intresserade av viken trafik som kommer. Vet de inte på förhand måste de pröva och då blir försäljnings processen trög. Ett alternativ är att lägga upp en textlänk till en tilltänkt annonsör på försök och se hur den drar. Sen ringer man dom och och frågar vad de vill betala för att ha länken kvar. |
||
Svara med citat |
2006-11-20, 18:51 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Sidan är på svenska.
Adsense kan jag tyvärr inte testa pga, man inte var så smart när man var yngre. Svårt att veta vad för trafik det är. Visserligen skulle man kunna försöka med ett fråge-formulär för att ta reda på mer om besökarna. Därav jag har funderingar på det priset. Har inte jätte mycket besökare. |
||
Svara med citat |
2006-11-21, 10:23 | #5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Testa med http://adlab.msn.com/DPUI/DPUI.aspx ...kan kanske ge dig en fingervisning iaf...
|
|||
Svara med citat |
2006-11-21, 11:12 | #6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
När jag söker annonsörer brukar jag låta annonsören betala per dag eller månad. Tycker det funkar skitbra, så slipper man allt extra klödd med.
/empty |
|||
Svara med citat |
2006-11-21, 13:35 | #7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Alla måste väl få en andra chans ;D Vad är det för hemsida förresten? |
|||
Svara med citat |
2006-11-21, 14:17 | #8 | ||
|
|||
Medlem
|
Empty, vilken smart ide faktiskt.
Låter ju skitsmart. Ska köra på det. Jo fast, den hemsidan jag blev bannad med. Den använder jag fortfarande. Vad jag vet, så kollar dom sånt också. inte bara namn. |
||
Svara med citat |
2006-11-22, 09:21 | #9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
/empty |
|||
Svara med citat |
2006-11-27, 23:35 | #10 | ||