FAQ |
Kalender |
2006-01-15, 10:44 | #1 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Hej,
kan inte så mycket om Affiliate, men har börjat fundera på om det skulle kunna vara något för vår webbutik... Butiken vänder sig enbart till den svenska marknaden, så helst vill man ju inte betala för klick från något annat land. Har sökt info på nätet, men har inte riktigt lyckats får svar på följande frågor: 1. De två tänkbara alternativ som jag har hittat är TradeDoubler och Double, någon som känner till något annat? 2. Vad menas med leads? Är det något mål man definerar själv? 3. Vad jag kunnat hitta sätter annonsören själv ersättningsnivåerna för clicks, leads och sale. Finns det någon annan kostnad som affiliateföretaget (alltså TD, Double, etc) tar ut av leverantören och i så fall (mellan tummen och pekfingret) hur mycket? Stort tack på förhand om någon vill svara på detta... |
||
Svara med citat |
2006-01-15, 14:43 | #2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Vill du aktivt rekrytera affiliates kan zanox.se vara ett alternativ.
|
|||
Svara med citat |
2006-01-15, 15:08 | #3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tradedoubler har skamlöst höga startavgifter enligt min mening. Double vet jag inte.
|
||
Svara med citat |
2006-01-15, 18:56 | #4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag hade nyligen en diskussion med TD om vår webbshop. Med tanke på priset på våra varor så blir det inte särskillt lönsamt. Affiliaten får helt enkelt för lite pengar. Vi skippade det. Ring och prata med dem så kan ni göra en kalkyl. Kan du räkna hem det så är det bara att köra på
|
||
Svara med citat |
2006-01-15, 19:07 | #5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |