FAQ |
Kalender |
2012-01-29, 01:15 | #1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Efter ett stort uppgraderingsprojekt där många hundra timmars utveckling har gått åt till en ny face-lift, bättre användarvänlighet, massa back-end kod och PIM uppgradering etc har vi produktionssatt Svanströms E-handel (som blir Office Depot strax). http://www.svanstroms.com/
Skulle vara kul och höra spontana reaktioner på det visuella och interaktionen. Buggar och fel test-case rapporteras gärna |
|||
Svara med citat |
2012-01-29, 10:40 | #2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Personligen så tycker jag inte designen är så snygg, men den framhäver att företaget är stort och seriöst. (om så är fallet har jag ingen aning om).
Ett stort + är att sajten går riktigt fort att navigera i. Vad har ni för plattform? |
||
Svara med citat |
2012-01-29, 12:30 | #3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
I den här uppgraderingen var egentligen inte meningen att skapa en helt ny design, bara att förbättra några detaljer från den gamla. Det finns mer man kan göra där som vi förhoppningsvis kommer göra också.
Dem använder Ofbiz som e-handel lösning och vårat egna CMS Cycube. För att den är snabb har nog att göra med servarna sajten ligger på. |
|||
Svara med citat |
2012-01-29, 12:41 | #4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tycker att du har lyckats bra med sidan men det jag reagerade på var att det tog flera sekunder att hitta Köp-knapp inne på sidan. Tycker du ska ha en extra CTA under produkttexten också.
Sidan ger annars ett seriöst intryck, gillar speciellt hur färg och gränssnittet är utformat! |
||
Svara med citat |
2012-01-29, 12:53 | #5 | |||
|
||||
Medlem
|
Oklart vad "(fraktfritt)" uppe i högra hörnet betyder. "Måste jag bocka för alternativet 'Exkl. moms' för att få beställda grejer fraktfritt", undrar kanske några webbsurfare.
|
|||
Svara med citat |
2012-01-29, 13:02 | #6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
daniel.s, tack för feedbacken. Nu är jag lite lost men vad menar du med CTA?
Loffy, fraktfritt är fraktfritt hehe.. Nä det beror lite vad för roll du har. Ibland kan det stå 99:- kvar till fraktfritt. Tack för kommentaren. All bra eller dålig feedback från er tas seriöst och kommer rapporteras in till utvecklingsteamet och Svanströms. |
|||
Svara med citat |
2012-01-29, 13:10 | #7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Var nog lite otydlig men menade att du kan behöva en tydligare Köpknapp (Call to Action) som exempelvis kan ligga direkt under beskrivningstexten. |
||
Svara med citat |
2012-01-29, 20:49 | #8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag gillar sidan! Bra gjort!
|
||
Svara med citat |
2012-01-30, 09:02 | #9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
daniel.s, det är en bra poäng som vi har brottas lite med och beslutet blev att lägga den till höger om produkttexten. Dock så är "Läs mer" knappen samma färg där kan det uppkomma en förvirring.
jonssondesign, tack för kommentaren |
|||
Svara med citat |
2012-01-31, 00:03 | #10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Först av allt, viste inte att Svanströms hade E-handel, trevligt.
Dock är detta den första gången på länge jag behövt Ctrl-plussa en sida. Varför i hela friden ska all text och alla bilder vara så liten? Speciellt då jag antar att personer ansvariga för kontorsmaterial kan vara lite äldre i genomsnitt? Att ha lite större kontr ast på endel färger(text/bakgrund), öka font-size och letterspacing med någon pixel hade gjort stor skillnad. Detta störde mig speciellt på produktbilderna i kategorierna som var väldigt svåra att uttyda, att visa produktbilden i större storlek antingen när man klickar på den, för musen över den, klickar på visa artiklar eller ha en länk under "Stor bild" skulle hjälpa. Var på jakt efter en penna utan att komma ihåg namnet, men gav upp eftersom jag inte orkade besöka varje produktsida för att lista ut vilken penna det var. Lättare att gå till en Svanströms butik... En annan liten detalj är att den klickbara produktbilden i listningen inte fyller upp hela den vita rutan som omger den. Om man ska kunna klicka på produktbilden bör man kunna klicka var som i den vita rutan. En del av produkterna bör även centreras vertikalt i rutan då en del är väldigt intryckta i toppen. Ush, nu klagar jag bara en massa. Sidan ser ju i övrigt väldigt seriös och trevlig ut, trots att den är lite svåranvänd. (kollade nu precis på 3 andra webbshoppar som säljer kontorsmaterial, alla verkar ha samma upplägg och fascination för små typsnitt, kanske är någon branch-grej som jag inte känner till) |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|