FAQ |
Kalender |
2007-01-17, 01:55 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Skulle vara väldigt tacksam om någon kunde tips mig om ett webhotell som har:
Kommer heller inte behöva så värst mycket trafik, 4-5GB i månaden troligen. Än så länge har jag endast hittat Scorpion Data som uppfyller iaf de 4 sista punkterna i listan. Har inte så bra koll på hur deras pingtider är samt downtime dock. Vågar man kanske satsa på något utländskt hostingföretag? I så fall vilket? Beredd att betala drygt 150:-/mån |
||
Svara med citat |
2007-01-17, 02:04 | #2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ta en titt i webbhotellsguiden så hittar du nog vad du söker.
|
||
Svara med citat |
2007-01-17, 02:05 | #3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Tror nästan alla webbhotell i sverige har det du söker, är väl kanske inte PHP5 som alla har men resten tror jag inte är något problem hos någon.
|
||
Svara med citat |
2007-01-17, 02:27 | #4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Snabba svar här!
Citat:
Vill därför gärna ha tips på specifika hostingföretag som av erfarenhet har fungerat bra. Har någon haft någon erfarenhet av Servage? Ser bra ut på pappret, men hur bra är de egentligen? |
||
Svara med citat |
2007-01-31, 15:56 | #5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har använt http://www.one.com i ca. 4 år och har egentligen aldrig upplevt några problem, eller direkta begränsningar heller. Supporten/kundtjänsten har i det fåtal fall jag har behövt fråga något varit mycket snabba med svar. Jag är så nöjd med dem att jag har fyra egna konton, plus två av mina kunders konton, hos One.
Är det någon information som inte går att hitta på deras hemsida så går det alltid att fråga. Det billigaste alternativet erbjuder hela 1 gb utrymme, och obegränsad trafik. Och så kostar det bara 12 kr/månad plus moms. |
||
Svara med citat |
2007-01-31, 16:07 | #6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
One.com är det ett alternativ, jo om man vill ha problem.
|
||
Svara med citat |
2007-01-31, 18:59 | #7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vi får väl se om detta meddelande redigeras bort, men webbhosting . nu har iallafall PHP5, och jag arbetar inte längre för dom, mer än ett halvår sen...
/Martin |
||
Svara med citat |
2007-01-31, 19:12 | #8 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Än så länge är jag nöjd med Aleborg, bra support och bra uptime. Vet inte om PHP5 och mySQL 5, men jag tror inte de är omöjliga. De kanske har en server med detta.
|
||
Svara med citat |
2007-02-01, 03:17 | #9 | ||
|
|||
Medlem
|
Kör själv med crystone och de fungerar bra, har inget att klaga på och deras support är bra, har dock aldrig ringt bara haft mailkontakt med en av deras Systemadministratörer. Tog en dag, och när jag vaknade så vipps hade han mailat mig och hjälpt mig med mitt problem, editerade tillockmed en fil åt mig Vad mer kan man önska sig. Är klart helt nöjd. Har haft one . com och de var klart ovilliga att hjälpa mig med liknande problem.
Edit: Affärsvillkor taget från one . com Vid tillfälle av att andra kunders trafik störs har One . com rätt att utan förvarning stänga kundens webbhotell och kräva kompensation för trafik förbruket. och de ska ha fri trafik :lol: Varför har de då inte uppsatta mål istället? tex max 5 gb ? one . com du får vad du betalar för :angry: |
||
Svara med citat |
2007-02-01, 05:13 | #10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Använder själv Proinet med mycket bra resultat! Är hur nöjd som helst...
Antar att du har läst trådar här på forumet som dissar Proinet totalt, men det har hänt grejor på det företaget sedan dess och med den nya ledningen har jag inte haft några som helst problem. Nämnvärt är att deras support är snabb som en vessla... |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|