FAQ |
Kalender |
2006-05-24, 09:45 | #1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Nu har det hänt igen, nån idiot har laggt in mina bilder på sin sajt och tar betalt för dem, han använder tom mina bilder på sina banners.
Tycker mig se viss del av likheter på själva sidan också, tex FAQen är nästan identiska texter på. Min sida: smygbilder.se Den andres: smygbilder.net Hur ska jag klämma åt han? |
||
Svara med citat |
2006-05-24, 10:26 | #2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Första frågan är ju om det är DU som har tagit alla bilder eller om medlemmar på din sida har skickat in dem, om du är upphovsman så kan du självklart be att han tar bort dina bilder, om du inte är upphovsman kan du inte göra mycket då det inte är dina bilder.
Om jag var du så skulle jag inte visa bilderna i orginal form utan använd text GD lib för att skriva om dem med din sidas url på bilden. Sen tycker jag iofs att ta smygbilder av folk och visa dem på sidor är ganska lågt.. |
|||
Svara med citat |
2006-05-24, 10:46 | #3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Är det du som är fotografen, så är det du som har copyright på dom. Då kan du använda dig av http://www.bildombudsmannen.se/, så hjälper han dig.
|
||
Svara med citat |
2006-05-24, 12:02 | #4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
OK. Ja, jag har tagit bilderna. Ska kolla båda tipsen.. Tackar..
Jovisst är det riktigt lågt, men man kan inte ta hänsyn till alla om man ska bli plutokrat innan 30. (Om någon tjej vill bli bortplockad tar jag iof ner dem direkt). |
||
Svara med citat |
2006-05-24, 21:58 | #5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Smartskallen svarar med att han ska polisanmäla mig för förtal eftersom jag påstår att han har stulit mina bilder. Hur kan det vara tal om förtal när jag endast är han själv jag pratar med?
Han menar att det är hans medlemmar som skickat in alla bilder och han visste ingenting. Riktigt duktigt att lyckas få in alla mina bilder på mindre än en månad. Jag kräver att han skall förse mig med lösenord så jag kan komma in och peka ut de bilder jag äger copyrighten på men han vägrar. Det borde han väl vara skyldig att ge mig. Om han vägrar sammarbeta borde det hela ses som lite allvarligare eller vad tror ni? Vidare, kan jag kräva ersättning för det arbete jag lägger ner på att bevisa att bilderna är mina, jag måste leta reda på förmodligen hundratals av mina egna bilder... |
||
Svara med citat |
2006-05-24, 22:57 | #6 | |||
|
||||
Medlem
|
Han har nog ingen skyldighet att lämna ut lösenord till dig, om du inte på förväg kan bevisa något.. I övrigt hoppas jag du lyckas klämma dit tjyven h34r:
|
|||
Svara med citat |
2006-05-24, 23:02 | #7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2006-05-25, 02:47 | #8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det här är intressant, jag hoppas verkligen du lyckas sätta dit honom!
Skulle uppskatta om du ville hålla oss uppdaterade om hur det går för dig. Lycka till! |
||
Svara med citat |
2006-05-25, 02:50 | #9 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2006-05-25, 02:54 | #10 | |||
|
||||
Medlem
|
Undrar en sak bara!!
Kan du verkligen ha copyright på en bild där personen på bilden inte vet om att du fotat henne? Om någon wn'are är juridiskt bevandrad skulle det vara intressant med en synpunkt här! |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|