FAQ |
Kalender |
2015-03-23, 09:52 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Tänkte sätta mig in lite mer i adsense då jag tror man kan öka intäkterna en del med lite jobb. Jag har en del riktigt nischade med en del trafik, runt 3-400 om dagen. Kör adsense på dessa sidor men jag tycker adsense väljer ut helt orelevanta annonser att visa. Går inte adsense på innehållet utan enbart på användarens historik? Går det på något sätt påverka vilka annonser som visas? Kör man exempelvis http://sedoparking.com som kör adsense? Så verkar de ju ha "rätt" annonser. Eller annonser som passar domänet. Hur får de till det? Tacksam för alla tips. I grund och botten vill jag alltså kunna välja ut vilka annonser som ska visas, eller i alla fall på något sätt rikta dem inom en viss kategori. Mvh Magnus |
||
Svara med citat |
2015-03-23, 19:01 | #2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
AdSense går dels på användarens historik, dels på hemsidans innehåll.
Det brukar ta nån dag innan AdSense börjar visa relevanta annonser från det att man lägger upp en ny annonsenhet. Du kan inte välja exakt vilka, men du kan välja att exkludera vissa kategorier, såsom spel och gamling t.ex. Du kan även lägga in annonser som du inte vill visa. Om du har riktigt nischade sidor så är det inte solklart att AdSense är det sättet som du kommer få in mest pengar på, kan du hitta relevanta annonsörer som betalar per lead/sale på ett affiliateprogram så kan du nog tjäna mera pengar. AdSense betalar bara per klick eller visning. |
||
Svara med citat |
2015-03-24, 09:35 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Aaa det är jag med på. Om vi tar ett exempel på en gammal webbplats jag har och testat lite adsense på. festlekar.nu, de annonser jag får upp där (har blockat en del där nu för att se om mer relevanta kommer) är typ, k-rauta, specsavers, visma ekonomi, att påstå att det är relevanta annonser är väl lite långsökt. Kan dock hända att denna nisch inte har många annonsörer visserligen men har fått upp tidigare annonser som partytält, partykungen osv vilket jag anser vara mer relevant.. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|