FAQ |
Kalender |
2004-08-29, 17:19 | #1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
http://hem.festiz.com:1337/restaurangen/
Vad är era reaktioner på detta? Hur tolkar ni den? Vad tror ni att det ska föreställa? Vilka känslor infinner sig. Allt handlar om eran perception av skapelsen. Tar tacksamt emot samtliga synpunkter. |
|||
Svara med citat |
2004-08-29, 18:01 | #2 | |||
|
||||
Medlem
|
Snyggt som fan, stilrent, jag gillar den som fan. Men vart är det vegetariska alternativet?
|
|||
Svara med citat |
2004-08-29, 18:05 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Fint. Jag skulle nog ha gjort sträcket under "a la carte" i samma storlek som pris-siffrorna och möjligen göra texten längst ner lite större.
|
||
Svara med citat |
2004-08-29, 18:59 | #4 | |||
|
||||
Medlem
|
Tyckte allt såg bra ut förutom rubriken!
|
|||
Svara med citat |
2004-08-29, 20:05 | #5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Rubriken är jag inte nöjd med helt själv.. Sitter och gör om understrykning.. Har fått en kommentar att den ser ut som snö, texten ska mosvara tavelkritor på en griffeltavla.
En fråga dock: Är det någon som sitter med en stationär dator som ser tavelsuddet i bakgrunden (säg gärna om ni har CRT, LCD eller TFT-skärm) |
|||
Svara med citat |
2004-08-29, 20:11 | #6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Det behövs lite mer "hack" och oregelbundenheter i typsnittet för att det ska verka vara en tavelkrita. Exempelvis när man skriver "G" så ser det oftast inte ut som ditt G, dvs ett heldraget, utan mer ett C med en extra linje lite slarvigt dragit mitt i C'et. (alltså mer "hastigt" skrivet skulle få det mer verklighetstroget...) |
|||
Svara med citat |
2004-08-29, 20:28 | #7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Tack för responsen, hittils har bara två stycken sett det skitiga på tavlan, båda har suttit på väldigt ljusstarka laptops (likt mig själv) M.a.o, designa aldrig svaga skuggor och liknande på en ljus skärm. |
|||
Svara med citat |
2004-08-29, 20:29 | #8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ser bara tavelsudd om jag skruvar upp ljusstyrkan till max på min crtskärm, men det är lite väl starkt att ha på alltid.
|
|||
Svara med citat |
2004-08-29, 20:32 | #9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har en stationär TFT 17" som är ganska ljust inställd.
Ser att varannan rad är grå med svarta toningar och varannan är helsvart. Den helsvarta raden är dock bara hälften så hög som den gråaktiga... |
|||
Svara med citat |
2004-08-29, 20:39 | #10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Nu har jag fixat till bakgrunden lite.. nu borde den kännas mer använd..
EDIT: Säg gärna till om det blev för mycket. Eller om det syns ö.h.t. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|