FAQ |
Kalender |
2009-02-02, 10:55 | #1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag håller på att utveckla en e-butik som ska användas av flera företag. Nu kikar jag på betalningsleverantörer och Payer känns bäst, men jag undrar: ska jag ha ett konto på mig själv som samtliga kunder använder eller ska jag skapa ett konto per kund? Det går ju att få ner transaktionskostnaden och så om jag kör ett konto, men då får jag stå för alla problem vid bedrägerier etc. antar jag?
Tacksam för svar! |
||
Svara med citat |
2009-02-02, 11:02 | #2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
självklart ett konto per kund/företag
borde dock inte företagen få välja vilken leverantör dom vill använda? |
|||
Svara med citat |
2009-02-02, 11:12 | #3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2009-02-02, 11:23 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Har du ett konto så går alla pengar till det konton och till det anslutna bankkontot, sedan måste du själv göra utbetalningar, redovisning osv till kunderna.
Du ser heller inte vilken kund som har vilken transaktions avgift utan allt går på ett. Tror du tjänar mer på att ha det åtskilda, men vill inte kunden (Företagen ifråga har varken tid eller intresse att lägga på de) så kan du ju sköta det åt dem i allafall för en avgift. Men att de står juridiskt ansvarig på kontot. |
||
Svara med citat |
2009-02-02, 11:26 | #5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Payer har två olika alternativ - ett utan månads avgift men med lite högre transaktions avgifter och ett med månadsavgift och lägre transaktions kostnader. Eftersom detta inte påverkar integrationen så kan du ju låta varje kund välja det som passar deras transaktionsvolymer bäst.
|
||
Svara med citat |
2009-02-02, 11:27 | #6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det skulle kännas som en bättre service om du har förhandlat klart med prayer eller andra leverantörer så att dina kunder får bättre priser än listpriset.
Alla glada o nöjda... |
||
Svara med citat |
2009-02-02, 11:30 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
Ett företag som jobbar med e-handel och inte bryr sig om vilken betalningslösning de har är verkligen illa ute (eller har väldigt mycket pengar).
|
||
Svara med citat |
2009-02-02, 11:52 | #8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Om du hanterar pengar åt dina kunder rekommenderas starkt ett klientmedelskonto som är avskilt från din övriga verksamhet.
|
||
Svara med citat |
2009-02-02, 11:59 | #9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Missade att Payer har ett alternativ utan månadsavgift, lite trött, tack för påpekande!
Jag kör nog ett konto per kund, tack för hjälpen! Citat:
|
||
Svara med citat |
2009-02-02, 12:56 | #10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Nej, man behöver inte vara datorvan, men jag håller nog med dreamlogistics, en e-handlare som inte bryr sig om hur pengarna hanteras...oj...oj...oj. Det gör mig mörkrädd. Sedan klagar säkert samma handlare högljutt över de extra procenten det kostar att hantera kort och tar ut avgifter av sina kunder för små belopp i den fysiska butiken.....
Säger inte att det är så, men risken finns. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|