FAQ |
Kalender |
2007-02-26, 13:30 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Sitter och klurar på ett namn och en logotyp till min webbportfölj men känns som att min idékvot tog slut för ett par år sedan. Någon som har något kreativt förslag på vad man kan göra med ett A och ett V eller med 'Anders' överhuvudtaget, eller något annat relaterat till mitt namn (Anders Vestberg)? Vill helst slippa något engelskt uttjatat som 'WebSolutions' eller dylikt, får alltså gärna vara relaterat till mitt namn. <_<
/Anders |
||
Svara med citat |
2007-02-26, 14:45 | #2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Alldeles Vackert?
Är du designer, eller vad gör du för något?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2007-02-26, 15:07 | #3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ja det stämmer
Trevligt förslag förresten, ska fundera på det |
||
Svara med citat |
2007-02-26, 15:22 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Här är några förslag. Bra eller dåliga det får stå för sig. :-)
avans avart avbild avig avsats |
||
Svara med citat |
2007-02-26, 16:14 | #5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Avlopp och Vattenverk
Audio och Video Apan och Vulvan |
|||
Svara med citat |
2007-02-26, 16:19 | #6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vestan? Dessutom ledigt på .se
|
||
Svara med citat |
2007-02-26, 16:57 | #7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag tror jag tappat tråden här... Vad vill du ha hjälp med?
|
||
Svara med citat |
2007-02-26, 17:03 | #8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2007-02-26, 23:03 | #9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
AV som flyter ihop så klart (kanske billigt och enkelt men helt rätt för logo). Alltså andra långstapeln i A och första långstapeln i V som en enda /\/ med streck på a:t alltså. Sen något brett blått penseldrag bakom snett under. Alternativt rakstrecket - i A i annan färg och som penseldrag på /\/…
Av v:et skulle man då också kunna göra en hake, typ bockat av – anlitar man dig så kan man se det som avklarat. Och apropå ett "ordspråk" tänk svenskt om du vill undvika engelska klyschor. Varför inte bara enkelt Vestberg formgivning, Vestberg grafisk/elektroniskt/interaktiv formgivning, Vestberg form och stil på webben. Låna en synonymordbok och titta på form, färg, design, utseende, formgivning, gestaltning, … |
|||
Svara med citat |
2007-03-01, 00:06 | #10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tackar för förslagen. Har suttit och lekt lite nu och kommit fram till några mer eller mindre bra förslag.
Vilken av följande tycker ni är bäst? Första alternativet känns lite överflödig på något sätt medan andra alternativet är något tråkig skulle jag säga. Tar väldigt gärna emot synpunkter på vad som kan justeras osv. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|