FAQ |
Kalender |
2009-09-24, 08:09 | #1 | |||
|
||||
Medlem
|
I måndags så bekräftade man från Googles & Matt Cutts sida att keywords och description inte används som en faktor när det gäller sökresultaten. Dock kan description användas ibland.
Läs mer:http://googlewebmastercentral.blogsp...-meta-tag.html Nu visste ju de flesta detta redan, men det finns alltid någon som undrar. |
|||
Svara med citat |
2009-09-24, 10:42 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Bra med ett klargörande från Google själva faktiskt (istället för att vanligt folk ska säga att "Google gör såhär" utan någon källa).
|
||
Svara med citat |
2009-09-24, 18:52 | #3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ska man då helt strunta i META-keywords kanske? Såklart kan dessa ha betydelse för andra sökmotorer. På i stort sett alla mina sajter står Google för 97% av sökmotortrafiken. Det känns därför ganska onödigt att använd META-keywords för att optimera lite mot någon annan sökmotor.
Description har ju fortfarande en betydelse då man får chansen att fler beskrivningar visas i sökresultatet. Även om innehållet i denna description inte värdras alls. Någon som vet hur Yahoo och MSN/Live ser på META-keywords? |
|||
Svara med citat |
2009-10-01, 00:18 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Man kan göra en enkel studie i ämnet Googla på konkurrensutsatta sökord och kolla om en enda sajt låter Google välja beskrivningstext. Skulle nog tro att alla använder sin Description effektivt! Det är både marknadsföring och sökoptimering i två meningar och självklart är det mycket viktigt för både klick samt position i SERP.
mvh zooloo |
||
Svara med citat |
2009-10-01, 00:50 | #5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Yahoo verkar ta en viss hänsyn till meta-keywords. Hur mycket och hur starkt de värderas kan jag inte svara på.
Och precis som Zooloo säger är description viktig. Att title är det vet väl alla vi det här laget. Men description verkar vara lite satt på undantag hos en hel del. Att Matt Cutts säger att Google inte värderar description för placeringar i sökresultaten är rätt så ointressant. Google handlar mig veterligen inte i någon webbshop. Däremot kan en bra description få en besökare att välja din webbplats som ligger på plats 2 istället för den som ligger på plats 1 som exempel. |
|||
Svara med citat |
2009-10-01, 08:57 | #6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Oavsett om Title och Description påverkar placeringen (Title gör ju det, det vet vi ganska säkert) så kan de absolut påverka CTR.
|
|||
Svara med citat |
2009-10-01, 10:24 | #7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Och CTR sägs ju påverka placeringen. Om det stämmer eller inte har jag ingen aning om.
|
||
Svara med citat |
2009-10-01, 10:32 | #8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
||||
Svara med citat |
Svara |
|