FAQ |
Kalender |
2007-07-27, 02:56 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hallå
Tänkte ställa en enkel fråga där alla gärna får komma med så många tips dom kan. Vilka företag erbjuder co-location med serverhall i Stockholm? Har en 1U rack-server som jag tänkte ställa på co-location och bor i Stockholm. Vill ha möjligheten att enkelt ta mig till servern. Tack på förhand Rickard |
||
Svara med citat |
2007-07-27, 03:01 | #2 | |||
|
||||
Medlem
|
Har inga erfarenheter av co-location, men dem flesta co-location företagen verkar i Stockholm.
Här är några: - Proinet - PRQ - Banhof - JX - Telecity finns en hel del andra. Notera att det här är inte rekommendationer från mig utan bara ett urval av leverantörer som finns. |
|||
Svara med citat |
2007-07-27, 03:55 | #3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Om du endast ska ställa en server så går i stort sätt alla dom stora och bra bort.
Enda stora och bra leverantör är väl Bahnhof då. |
||
Svara med citat |
2007-07-27, 04:39 | #4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Måste man inte ha egna routrar hos Telecity?
|
|||
Svara med citat |
2007-07-27, 05:27 | #5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2007-07-27, 08:39 | #6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Men man måste hyra minst ett rack. Endast OMX (börsen) kan erbjuda bättre kvalité på hosting än Telecity i Sverige. |
|||
Svara med citat |
2007-07-27, 11:06 | #7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Förmodar att Telia erbjuder sina tjänster.
Du har även Admax, Aleborg, Spacedump (shellkonto) och DCS. Vi har vår sekundära namnserver hos Spacedump och det fungerar klockrent. DCS fungerade halvdant under den tid vi använde deras tjänster.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2007-07-27, 13:33 | #8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för tipsen.
JX:s serverhall ligger väl inte i Stockholm? |
||
Svara med citat |
2007-07-27, 13:35 | #9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
jonasb76 - vad grundar du uttalandet om att endast OMX kan erbjuda bättre kvalitet på hosting än Telecity?
Jag har ingen personlig erfarenhet av OMX hosting, men jag har för kunds räkning noga undersökt Telecitys hosting och efter det valde kunden en annan leveran tör som betydligt bättre mötte kundens krav på såväl säkerhet som tillgänglighet. Det finns faktiskt mer än ett tiotal företag i Stockholm som kan erbjuda hosting väl i klass med ddet som Telecity kan erbjuda...
2007-07-27, 13:55 | #10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Aleborg erbjuder inte co-location till nya kunder.
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|