FAQ |
Kalender |
2007-08-29, 22:16 | #2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
någon gillar hotell=)
|
||
Svara med citat |
2007-08-30, 00:05 | #3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jepp, det gör vi.
Jag ska förtydliga. Vi vill just nu ha bud på alla domäner. Det är för jobbigt att dela upp. |
|||
Svara med citat |
2007-08-30, 00:07 | #4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej
Har inte varit inne på alla domänerna men de jag tittat på har saknat PR hur kommer det sig? |
||
Svara med citat |
2007-08-30, 00:20 | #5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Gissningsvis beror det på för flitig korslänkning och för dåligt med kvalitativa inlänkar.
|
|||
Svara med citat |
2007-08-30, 00:22 | #6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Där har inte varit något problem med google och alla dess regler som gjort att de blivit av med sin PR?
|
||
Svara med citat |
2007-08-30, 00:38 | #7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
jag tror även att den obefintliga PR kommer av att sidorna är identiskt lika även om textmassorna skiljer sig åt.
Som du själv också nämnde så krävs det en hel del arbete för att kunna få någon förtjänst på domänerna som det är nu blir där inte så mycket pengar över efter att servern och domänerna är betalda. (och initialt överlåtelseavgifterna) Jag kan bjuda er 10.000:- |
||
Svara med citat |
2007-08-30, 00:49 | #8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
matzii: Tror inte det du
|
|||
Svara med citat |
2007-08-30, 00:55 | #9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
då är det bättre att du anger prisläget ni tänkt er, och motiverar det.
|
||
Svara med citat |
2007-08-30, 01:05 | #10 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Varken jag eller Grazzy säljer för att vi behöver pengar eller har problem att betala domänernas årskostnad eller webbhotell. Som du ser på statistiken går vi med vinst utan att göra ett dyft.
Nämn en domän till salu på WN som drar in lika mycket som våra när de ligger parkerade. För det är i princip det de gör, fast på vårt egna, kassa parkeringssystem som är mycket sämre än Sedos. Så varför säljer vi inte 75 bra hotelldomäner för inköpspris? 1. De drar in mer än så i vinst varje år 2. En stor del av domänerna skulle antagligen gå för 3-5000 om de såldes styckvis. 3, Ingen av domänerna skulle gå för 150:- om vi la upp dem för försäljning. 4. Alla domänerna är som gjorda för att ranka #1 på sina respektive söktermer. Men, det går inte att motivera priser. Domäner är värda det en köpare vill betala för dem. Vi skulle inte ens överväga att sälja för under 1000:- per domän, då kan vi låta det ticka på så sakteliga istället så slipper vi jobbet med försäljningen. Alternativt lägger vi en arbetsvecka på SEO och omgörning av siterna och tjänar antagligen mångdubbelt inom ett halvår. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|