FAQ |
Kalender |
2010-12-06, 14:04 | #1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Är det någon annan än jag som har problem med ssh mot binero just nu? Sidan verkar uppe dock.
|
|||
Svara med citat |
2010-12-06, 14:25 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Kika på Binerodrift innan du frågar här. Ett tips bara
|
||
Svara med citat |
2010-12-06, 14:36 | #3 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Men borde ha kollat driftportalen... Ber om ursäkt |
|||
Svara med citat |
2010-12-06, 15:05 | #4 | |||
|
||||
Medlem
|
Läste på Twitter tidigare om att dem funnit något säkerhetshål rörande SSH.
"@pokristensson No and we are not offline. SSH is due to a vulnerability we are solving; binerodrift.se (swe) BR E" |
|||
Svara med citat |
2010-12-06, 20:02 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
De anger inget datum om när tjänsten kommer igång igen, typiskt Binero. Och vi vet vad "några veckor" i Binero-språk betyder: Typ, aldrig, eller i bästa fall, ett par år!
När jag krävde kompensation så svarade de som följande: Citat:
De kan alltså hålla på stänga ner tjänster, och hänvisa till säkerhet? I deras tjänstebeskrivning står att SSH ingår, då förväntar mig att den funkar också. Det är ett klockrent fall där de behöver kompensera kunderna, då de inte kan uppfylla avtalet. |
||
Svara med citat |
2010-12-07, 00:27 | #6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Var glad för att det inte var WWW-servern som en säkerhets risk
|
||
Svara med citat |
2010-12-07, 12:12 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Citat:
|
||
Svara med citat |
2010-12-07, 12:19 | #8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vad skulle du få för kompensation kan man ju fråga sig istället. Vad betalar du för kontot? Säg 100 kr / mån. SSH kanske kan representera 1/10 av tjänsten. Säg att den ligger nere en vecka. Du kan väl få sisådär 2-3 kr, känns kanske som det kvittar? Men håller med dig i övrigt, det är inte mycket som gått rätt hos Binero den senaste tiden.
2010-12-07, 12:21 | #9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Har binero en SSH-tjänst? Hittar info på deras hemsida. Vad får man köra där? :-)
|
|||
Svara med citat |
2010-12-07, 12:37 | #10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
"Det bästa webbhotellet i Sverige" har problem med sina kontrollpaneler, säkerhet, statistik, osv... Ja, de har problem med Awstats också. Jag påpekade problemet med Awstats (framen till vänster - med länkar - syns inte, enbart framen till höger) i september. Citat:
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|