FAQ |
Kalender |
2007-06-29, 18:54 | #1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hur gör man om man vill starta sin egen mailservice.
Alltså erbjuda folk en mailadress till en viss domän. Säg att jag köper domänen "domain.com" och vill sen erbjuda allmänheten eller speciellt utvalda mail med aressen [email protected]. Domänen i sig är kopplat till ett webbhotell med oändligt antal mail-adresser och ett gäng Gb utrymme. Det här handlar om mail med en snygg adress, det kommer inte blir några stora utrymmen till var och en. Men hur löser jag det här teknikst? Bara sätta upp en webbmail? Får man göra såhär eller kommer webbhotellet säga stopp? |
|||
Svara med citat |
2007-06-29, 19:01 | #2 | |||
|
||||
Medlem
|
Du bör i första hand prata med ditt webbhotell om det är tillåtet eller inte. Det här kan ju i viss mån räknas som en återförsäljning av webbhotellets tjänster och därför kan det finnas restriktioner. Du kan också ev. vara ansvarig för vad dina kunder ställer till med (spam etc).
Det finns programvaror för att erbjuda e-postadresser mot betalning ex. HiveMail och Atmail och flera andra som inte är så extremt dyra. Det beror förstås på din budget. |
|||
Svara med citat |
2007-06-30, 01:26 | #3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag skulle förmoda att du behöver ha minst en egen server för detta.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2007-06-30, 13:17 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Ledsen att jag måste vara lite negativ, men det blir inte lätt att konkurrera med de eposttjänster som redan finns (tex. gmail, hotmail). Har du en bra domän så skulle du kanske kunna erbjuda vidarebefodring, kanske svårt att tjäna något på det dock...
Aja.. lycka till |
||
Svara med citat |
2007-06-30, 18:11 | #5 | |||
|
||||
Medlem
|
Har inte direkt tänkt tjäna något.. undrade mest om det är möjligt. Har man en kul domän vore det ju skoj att kuna erbjuda mailadresser
|
|||
Svara med citat |
2007-06-30, 19:11 | #6 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |