FAQ |
Kalender |
2010-08-05, 18:33 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Mkt intressant att läsa på detta forum!
Jag läser programering och diverse andra datakurser i skolan. Nu har vi fått i uppgift att komma på en ny funktion till en receptsite. Inget krav på en ny funktion men man vill ju gärna vara lite nytänkande. Har kikat runt lite på de receptsiter som finns idag och det finns ju redan ganska mkt redan. Känner att jag kört fast! Någon nytänkande person som har någon rolig eller smart ide som receptsiterna missat? Stort tack på förhand! /Anders |
||
Svara med citat |
2010-08-05, 19:13 | #2 | |||
|
||||
Medlem
|
Hade vart ballt om man fick ange vad man har liggandes i kylskåpet... utifrån detta plockar sajten fram recept som är möjliga att laga på dessa varor
Hur man sedan genomför den lösningen på ett smidigt sätt... ptja... tåls nog att fundera på |
|||
Svara med citat |
2010-08-05, 19:33 | #3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ok du menar att det du har hemma måste matcha exakt i receptet. Inte som de har idag att du får ange ett antal olika livsmedel och sen får man fröslag som innehåller dessa.
|
||
Svara med citat |
2010-08-05, 20:03 | #4 | |||
|
||||
Medlem
|
Nej givetvis inte matcha exakt... utan bara visa möjligheter med de livsmedel man har tillgängliga
Hade ingen aning om att den funktionen redan fanns i dag. Ballt! |
|||
Svara med citat |
2010-08-06, 02:00 | #5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det här med diet är ju väldigt inne.
Kanske automatiskt räkna ut hur många kalorier det är i en måltid lagad efter receptet? Dela upp på kolhydrater, fett osv |
|||
Svara med citat |
2010-08-06, 09:29 | #6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2010-08-06, 09:32 | #7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag har ingen större erfarenhet av receptsajter, men kanske något i stil med "andra som använt detta recept har också använt de här recepten". Eller någon form av funktion för att hitta recept med mat som har "liknande smak".
Kanske en rekommendation om ett passande vin till varje recept? Eller förslag på förrätt eller efterrätt utifrån en huvudrätt...
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2010-08-06, 09:48 | #8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
När jag jobbade på netxtra (punkt se) så byggde jag en funktion som hämtade näringsinnehållet för produkterna från någon tjänst. Jag var in och tittade nyss, lite snabbt på ett par produkter bara, och där verkar näringsinnehållet finnas.
Bygg då två funktioner i din receptsajt, dels näringsdeklarationen, dels "lägg i kundvagnen" direkt Dels kanske receptsajtens besökare gillar det, dels kan du säkert tjäna pengar på det. |
|||
Svara med citat |
2010-08-06, 10:01 | #9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2010-08-06, 10:26 | #10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
En receptsajt för singlar som egentligen inte orkar laga mat till bara en person. Det bör vara rätter på max 15-20 minuter.
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|