FAQ |
Kalender |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2012-09-13, 00:29 | #1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Detta är något av det värsta jag hört talas om. Hur är det ens möjligt att vara så här känslokall?
http://www.tv3play.se/play/281429/?autostart=true Rånaren syns tydligt på bild. Vet du vem han är - ring 11414. |
||
Svara med citat |
2012-09-13, 01:26 | #2 | ||
|
|||
|
Det var det vidrigaste jag sett någonsin i Sverige!!!
|
||
Svara med citat |
2012-09-13, 01:32 | #3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Vatten, bröd och 4 kvadratmeter resten av livet för denna mannen vore inte mer än rätt. Han kan ju bevisligen inte vistas bland folk.
|
|||
Svara med citat |
2012-09-13, 08:46 | #4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Detta är så sjukt, hur fan kan man lämna en man på spåret?
|
|||
Svara med citat |
2012-09-13, 09:13 | #5 | ||
|
|||
Banned
|
Ser jag han vet jag inte om jag slutat banka skiten ur han. Eller lagt han själv på spåret och fått benen överkörda
|
||
Svara med citat |
2012-09-13, 10:54 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
Det var alltså inte han som la killen på spåren. Det klarade han tydligen helt själv med hjälp av lite alkohol.
|
||
Svara med citat |
2012-09-13, 10:57 | #7 | ||
|
|||
Banned
|
MartinL: Jag skiter i vem som lade vem på spåret. Men istället för att råna honom så hade han kunnat ta upp honom. Det kallas folkvett. Han är alltså indirekt skyldig till skadorna som uppkom även om det inte var hans fel att killen låg på spåret.
Om killen dött, hade det kunnat bli vållande till annans död. |
||
Svara med citat |
2012-09-13, 11:24 | #8 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag skulle vilja belysa TS fråga "Hur är det ens möjligt att vara så här känslokall?"
Vi kanske då kan få ett svar eller ställa en rimlig hypotes kring vad som gör att en människas moraliska kompass blir så skev. Varför ska man forska i det? Kanske kan vi då få en uppfattning om vilka strukturer i samhället som möjliggör att människor blir som dom blir och handlar som dom gör. Och kanske kan vi då bygga en app som hjälper folk med moralen.. (lite ironi här, men fullt möjligt och viktigt) |
|||
Svara med citat |
2012-09-13, 11:27 | #9 | ||
|
|||
|
Artikel i DN idag med, dock har dom censur på den filmen dom visar på DN.
Kanske för att han inte är Svensk... http://www.dn.se/nyheter/sverige/ing...-for-t-baneran |
||
Svara med citat |
2012-09-13, 12:59 | #10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|