FAQ |
Kalender |
2009-11-17, 13:31 | #1 | |||
|
||||
Medlem
|
Funderar på om det finns någon marknad för Magento alt. Cubecart konsultation / Drift / Design / Plugins utveckling ?
Är det något som man skulle livnära sig på, eller är Magento (ev. Cubecart) intressant för en mycket liten grupp av e-handlare ? Anledningen till att jag undrar är att jag jobbat med bland annat Cubecart 4 under flera år åt en och samma kund, och funderar på om man ev. skulle våga satsa helt och håller på e-handels utveckling ? |
|||
Svara med citat |
2009-11-17, 14:32 | #2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Finns mycket potential med Magento. Ju mer plattformen mognar desto fler kunder kommer det bli.
Har själv behov av en Pacsoft-koppling och bokföringsexport exempelvis. Saker som är svåra att leja ut till utländska programmerare. |
||
Svara med citat |
2009-11-18, 15:07 | #3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
På tal om bokföringsexport så har Codevision något mellan Magento & Visma,
http://www.codevision.se/produkter/j...administration Har själv behov av Samport och sedan så är jag gillar jag inte Sveas koppling egna magentokoppling som är hostad. |
||
Svara med citat |
2009-11-20, 09:32 | #4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
overtorp ta in det och "marknadsför" det som en del av ert expertis utbud.
Som du ser så på kort tid har du 2 kunder. och fler lär det bli. om du tar det som en del av ditt tjänsteutbud så behöver du ju inte göra om eller förlora något du redan erbjuder. lycka till. |
||
Svara med citat |
2009-11-24, 14:08 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej Overtorp,
Jag hade varit intresserad av att anlita dig! Du får gärna dra ett PM om du finns tillgänglig att anlita |
||
Svara med citat |
2009-11-26, 09:30 | #6 | |||
|
||||
Medlem
|
Tack för alla svar, verkar som om det finns en marknad för det :-)
Lutar åt att starta upp något seriöst... inom någon månad... |
|||
Svara med citat |
2009-11-26, 09:35 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
ICommerice http://www.icommerce.se/ kör Magento och om jag förstått det rätt så går det rätt bra för dom. Dom har i alla fall expanderat senaste året, Enligt allabolag.se var de 2st 2008 och om jag förstått det rätt så är de 3-5st nu. Det är ju en indikation på att Magento fungerar bra.
|
||
Svara med citat |
2009-11-26, 09:42 | #8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det behövs absolut fler som jobbar seriöst med Magento i Sverige och som kan tänka sig att utveckla och licensiera tillägg på olika sätt. Icommerces affärsmodell är säkert framgångsrik men marknaden behöver ett komplement som erbjuder licenciering av enstaka tillägg på olika villkor.
|
||
Svara med citat |
2009-11-26, 11:17 | #9 | ||
|
|||
Medlem
|
Magento har fungerat bra o sälja under de sista 2åren, dock så hade man jue mycket problem med det i början.
Dock så är det rätt många utvecklare som sitter o håller på sina tillägg för Magento (inkl. mig) då det fortf. råder stor osäkerhet runt lönsamheten på plattformen. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|