FAQ |
Kalender |
2010-09-01, 21:53 | #1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej! Jag kan inte så mycket om SEO för tillfället, men har förståt att det är en grundbult att använda sig utav Do-follow hemsidor/bloggar.
Jag undrar därför om ni vet några bra sidor som tillåter do-follow? Vet om Bloggy.se men inga fler, har sökt på Google men som alltid så är det enklare att få bra tips från personer. |
|||
Svara med citat |
2010-09-01, 22:06 | #2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
När du säger att du är ute efter sidor som tillåter do-follow, syftar du då på bloggar där man tagit bort nofollow eller tjänster som bloggy?
|
|||
Svara med citat |
2010-09-02, 00:30 | #3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
En "grundbult" skulle man kunna säga är att alla länkar som man får till sin sajt/blogg ska vara DoFollow. D.v.s. inte innehålla rel="nofollow" vilket många länkar gör hos de olika bloggtjänsterna.
T.ex. så finns det inte NoFollow på kommentarslänkar från bloggar på Blogg.se. Men det kanske var bloggtjänster med länklistor m.m. du menade. |
|||
Svara med citat |
2010-09-02, 01:12 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Som personen skrev ovan, blogg.se är "dofollow" fina med blogg.se är att dom även enkelt tillåter personer använda en egen domän ihop med deras bloggverktyg. Så satte mig en kväll och kolla på hur bloggarna var uppbyggda och hitta denna sökfras för att enkelt ta fram bloggar från blogg.se som använder en egen domän.
Men generellt länkarna är ganska dåliga och bloggarna är vad jag har sätt spridda på två olika ipnummer. Och kom ihåg ingen gillar spam! Senast redigerad av Kaugesaar den 2010-09-02 klockan 01:14 |
||
Svara med citat |
2010-09-02, 01:24 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2010-09-02, 01:49 | #6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2010-09-02, 17:45 | #7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har inga direkta krav på vad det skall vara, utan att det går att kommentera och lägga till en länk till sin hemsida utan att den kodas om är det enda
Kommer givetvis inte spamma, men ser jag något jag faktiskt kan svara på så vore det super. |
|||
Svara med citat |
2010-09-02, 22:18 | #8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
EDIT: Förtydligande lite och markerade ändringen med fetstil. Senast redigerad av kw_wasabi den 2010-09-03 klockan 02:37 |
|||
Svara med citat |
2010-09-14, 22:55 | #9 | ||
|
|||
Medlem
|
En viss Fredrik Eriksson, har faktiskt skrivit ett ganska bra blogginlägg om detta. Läs mer om det på hans blogg, här.
|
||
Svara med citat |
2010-09-17, 23:35 | #10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Bra tips det där, tackar för det!
|
||
Svara med citat |