FAQ |
Kalender |
2015-10-03, 15:53 | #1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej,
Tänker på hur man kan minska på kostnaderna för frilans baserade översättnings behov. Vad tror ni om att man anlitar studenter? Det gäller Engelska / Svenska som flesta studenter är duktiga på. Tips på forum där man hittar studenter som vill tjäna pengar? Andra förslag? Anledningen är att det blir dyrt med företag som endast sysslar med översättning om det är mycket som skall översättas. |
||
Svara med citat |
2015-10-04, 22:05 | #2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
upwork.com har jag använt framgångsrikt flera gånger. Finns många utlandssvenskar i låginkomstländer som är okej med 30-50% av vad vi får betala annars.
|
||
Svara med citat |
2015-10-05, 10:26 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är väl hela contentors affärsidé?
Att använda studenter för översättning. ( Därav priset ) Så det borde ju funka. |
||
Svara med citat |
2015-10-05, 15:13 | #4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
Svara med citat |
2015-10-05, 15:14 | #5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Skall ta kontakt med dem men gissar att priset lär vara mycket högre än om man tar kontakt med studenter själv. Finns många studenter som skulle bli överlyckliga för 5-10 tkr för 15 dagars text arbete.
|
||
Svara med citat |
2015-10-05, 15:55 | #6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Har främst två kompetenta svenska tjejer på upwork/odesk, runt 60kr/h, som jag använder med jämna mellanrum. Att du får ett enda svar av någon som kräver ~1200kr/h verkar lite underligt. |
||
Svara med citat |
2015-10-06, 14:08 | #7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Sätt upp någon lapp på några högskolor och se vilka som mailar och låter intresserade
|
||
Svara med citat |
2015-10-06, 18:43 | #8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det går alldeles självklart, men tänk också på att man inte vet vad man får.
|
|||
Svara med citat |
2015-10-09, 15:13 | #9 | ||
|
|||
Medlem
|
Hur mycket är det som ska översättas? Jag kan ev. förmedla kontakt till en student som läser till lärare med bland annat engelska som ämne
|
||
Svara med citat |
2015-10-29, 09:48 | #10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag anlitar ofta studenter, om än mer för SEO/databas-jobb, och det går alldeles utmärkt. Tänk på att det då handlar om en anställning (om än timanställning) så se till att göra det "by the book". Studenterna jag anlitat tenderar att jobba väldigt bra och disciplinerat men att livets förutsättningar ändras rätt ofta så de kan inte jobba så länge. Det är något man får ta med i beräkningarna.
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|