FAQ |
Kalender |
2004-01-13, 22:59 | #1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Adsense annonsering verkar vara allt vanligare på alla möjliga webbsidor. Jag undrar lite om någon vet vad som gäller för att man ska få vara med i programmet? Måste sajten vara på engelska eller kan min sajt www.tippat.com bli accepterad?
Om det är någon här som använder sig av Adsense - hur fungerar det? Ger det något? Var ansöker jag om att få vara med i programet? Har sökt på svenska Google men där hittar jag inget ansökningsformulär... finns det bara på engelska Google? :huh: Vore kanon om ni kunde räta ut min frågetecken till utropstecken mvh / esra |
|||
Svara med citat |
2004-01-13, 23:04 | #2 | ||
|
|||
VIP
|
Citat:
Inkomsten varierar väldigt mycket från månad till månad. Ibland är det extremt bra och ibland bara "bra" Beror till stor del på vad du har för innehåll på sidan. Kan tänka mig att inkomsterna blir lägre på svenska sidor då det borde finnas färre svenska annonsörer. |
||
Svara med citat |
2004-01-13, 23:09 | #3 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Men jag tycker mig ha sett svenska sidor som använder sig av Adsense? Konstigt... |
|||
Svara med citat |
2004-01-14, 01:49 | #4 | ||
|
|||
VIP
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2004-01-14, 03:06 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad är snittbetalningen för ett klick?
|
||
Svara med citat |
2004-01-14, 04:23 | #6 | ||
|
|||
VIP
|
Omöjligt att säga. Varierar enormt mellan olika sidor. Jag har haft allt ifrån 5 cent till 50 cent per klick på samma sida. Den högre nivån i höstas, nu i den lägre nivån. Dock vet jag andra sidor som har det tvärt om just nu.
Det positiva är att de generar en relativt hög click-ratio. |
||
Svara med citat |
2004-02-14, 03:14 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
Macfeber . se är helt på svenska och nyttjar adsense. Kanse accepterar Adsense sajter som har bra och riktad trafik?
|
||
Svara med citat |
2004-02-14, 05:23 | #8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Skriv lite engelska på sidan också så kanske du blir godkänd ? ;D
|
||
Svara med citat |
2004-02-14, 14:23 | #9 | ||
|
|||
VIP
|
De har varit ganska tydliga med vilka språk de tillåter och känns inte riktigt som deras stil att tillåta en sida i taget..
Macfeber verkar bara visa default-annonser för olika hjälporganisationer som inte betalar något dessutom. Har man ett konto med Adsense så får man använda det på alla sina sidor (så länge sidorna är på ett tillåtet språk) man behöver inte separata godkännanden. Det är ju möjligt att MacFeber inte vet om reglerna och använder samma kod även här, något de inte får betalt för. Eller så har Google börjat testa annonser i Sverige, som ger dåligt resultat. |
||
Svara med citat |
2004-02-20, 14:42 | #10 | ||
|
|||
VIP
|
Från och med idag stödjer de även "Dutch and Portuguese". Sverige verkar ligga långt ner på deras lista
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|