FAQ |
Kalender |
2004-07-14, 20:45 | #1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Skulle uppskatta lite feedback på de olika stylesheeten som finns på sidan samt upplägget i sin helhet.
Än så länge finns inte så mycket innehåll mer än portfolion och mitt CV i pdf-format. Adress: hem.festiz.com Kommentera gärna eventuella felstavningar. Tycker själv att det gråa stylesheetet är lite trist och funderar på att ERSÄTTA det med ett rött och ett blått. Gör jag rätt i det eller ska jag ha kvar det gråa som standard? *EDIT*: Funderar på att sätta in AdSenseannonser, Vart tycker ni att jag ska placera dessa? |
|||
Svara med citat |
2004-07-14, 21:15 | #2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Modest och stilren. Me like
Har bara några småsaker: Varför denna onödiga anmärkning? Citat:
Du kanske skulle skapa en subdomän för admininterfacet istället för att ha det länkat genom bilden uppe till höger. Finns egentligen ingen mening med att låta besökarna se det. Ramen ändrar höjd då undermenyerna tillkommer. Inget allvarligt, men lite irriterande är det |
|||
Svara med citat |
2004-07-14, 21:23 | #3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Citat:
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2004-07-14, 21:41 | #4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag skulle dumpa tabellerna och använda mig av DIV-taggar istället. Med det flöde som du har på layouten borde det inte vara speciellt mkt knapigare än att köra med tabeller. Men som sagt, det kanske är lite overkill med tanke på att det är en sådan skitgrej. Om inte ramen ändrar höjd så kommer innehållet i ramen att förskjutas neråt och det kanske blir lika illa det.
Glömde bort att säga det förut, men det är en riktigt stilig sida. |
|||
Svara med citat |
2004-07-14, 22:01 | #5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Vill fortfarande veta vart ni tycker att jag ska placera annonserna samt vad ni tycker om min Favicon. |
|||
Svara med citat |
2004-07-16, 02:12 | #6 | ||||
|
|||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det meddelandet du sänder är att du inte klarar av att skapa sidor som fungerar i alla webbläsare. Dessutom sänder du budskap att du föredrar webbläsare som inte är "standard". (Jag antar att så är inte fallet) Jag skulle personligen inte ge efter min egen PR för Firefox-s skull. Även om :hover på tabeller inte stöds av IE, så finns det fiffiga sätt att fixa det. Lek lite med properties för listor, så får du se. /Zoran |
||||
Svara med citat |
2004-07-16, 18:05 | #7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2004-07-16, 18:30 | #8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2004-07-17, 01:16 | #9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Däremot tror jag man förlorar som webbdesigner ifall man "nichar" sig till en browser oavsett vilken det är. Att jag skrev "standard" menade jag "defacto standard". Dvs. baserat på antalet användare. Ingen blir gladare än mig när man får säga att något annat är "standard" än skit som Microsoft producerar. /Zoran |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|