FAQ |
Kalender |
2009-05-28, 19:49 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Är SJUKT irriterad nu! Jag har min egen sajt och många av mina kunders sajter hostade hos Ilait. Idag har inkommande mail legat nere hela dagen, 12 timmar utan att dom har lyckats fixa detta!!! Sajter och utgående mail ligger uppe och funkar som de ska...
I ÅF avtalet svär dom sig fria från i princip något som helst ansvar om något strular men är det verkligen lagligt? En duktig jurist bör ju kunna klämma åt dom ordentligt. Vårt bolag har stått i princip hela dagen idag och någon måste rimligtvis kunnas hålla ansvarig. Jag har väntat på viktiga avtal och just idag strular det som aldrig förr.... Kommentarer? |
||
Svara med citat |
2009-05-28, 20:43 | #2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2009-05-28, 21:32 | #3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Läser inte du avtalen innan du ingår dem? Jag försvarar inte dem, men du har väl gjort en avvägning av alternativen och valt just Ilait som leverantör...?
Har du för övrigt varit i kontakt med dem? Ibland kan det gå åt skogen även med de bästa intentioner och till synes perfekta tekniska lösningar, detta kanske är ett sådant tillfälle? Är detta ett återkommande beteende så bör du kanske överväga om de är rätt leverantör för dig, men annars tycker jag du skall ta en diskussion med dem i stället för att "explodera" i ett forum...
2009-05-28, 23:23 | #4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
I bästa fall kan du försöka få det till vårdslöshet eller möjligen grov vårdslöshet från deras sida beroende på orsak och nertid totalt.
|
||
Svara med citat |
2009-05-29, 06:41 | #5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
De erbjuder en väldigt bra produkt på papperet men namnet skulle få mig att tänka både två och tre gånger innan jag anlitade dem.
Lite kul var namnet i alla fall med tanke på att det (oftast uttalat elajt/ilait)) användes i nedsättande bemärkelse. |
|||
Svara med citat |
2009-06-02, 14:13 | #6 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Det driftsavbrott som inträffade avseende en av Ilaits e-posttjänster i torsdags hade sin grund i ett hårddiskhaveri. Den defekta disken ersattes tidigt på morgonen och under rebuild-fasen rasade ytterligare en disk vilket är ytterst ovanligt.
All data replikeras kontinuerligt men återställning var tvungen att göras från annan geografiskt åtskild site. Systemet var åter i drift sent torsdag kväll. Ingen e-post gick förlorad under driftstoppet, vare sig tidigare lagrad e-post eller köad e-post. |
||
Svara med citat |
2009-06-02, 14:38 | #7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
/Jonas - nyfiken |
|||
Svara med citat |
Svara |