FAQ |
Kalender |
2008-05-01, 02:50 | #1 | |||
|
||||
Medlem
|
Tjena!
Jag har ett märkligt problem med min sajt http://www.roligaspel.eu att när sidan visas i IE så syns inte den högra delen av sidan, men i Firefox syns den som den ska. Någon som är bättre än mig på CSS etc. som kan hitta felet? Blir tokig på detta... Hos en polare fick jag dessutom ett skumt encoding-fel på sajten som jag inte har hos mig varken i IE eller FF. Någon mer som får även detta fel? Vore jättesnällt om någon kunde ta sig en titt! Förresten, jag har någonstans sett ett verktyg där man kan fylla i en URL och sedan testas sidan automatiskt i en massa webbläsare och plattformar och man får upp en lista med thumbs av en massa skärmdumpar av sidan. Någon som vet vad jag pratar om? |
|||
Svara med citat |
2008-05-01, 03:39 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Du har massor med syntax errors i html-koden som skickas till webbläsaren. Det kan vara någon av dom som IE hänger upp sig på.
Välj att visa källkoden i FF och kopiera in den i din html-editor. Den borde ha någonslags syntax kontroll. |
||
Svara med citat |
2008-05-01, 04:47 | #3 | |||
|
||||
Medlem
|
Har suttit och fixat med sajten fram och tillbaka just nu Drew, så det kan mycket väl vara därför som den tillfälligt har sett riktigt märklig ut, men nu är det återställt som det var när jag skrev första inlägget. Det kan dock mycket väl stämma det du säger, skall testa! Tack!
|
|||
Svara med citat |
2008-05-01, 05:12 | #4 | |||
|
||||
Medlem
|
Hittade felet, orsaken var klantig PHP-kod, detta har dock fått mig att inse att sidan verkligen inte validerar enl. W3C, frågan är dock hur stor roll det spelar...
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|