FAQ |
Kalender |
2013-04-16, 08:49 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Vill ta betalt på min webbsajt, och behöver en pålitlig tjänst för detta. Så någon som kan rekommendera företag/tjänst som erbjuder billigaste SMS betalning likaså billigaste Telefonbetalning ?
|
||
Svara med citat |
2013-04-16, 12:38 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
MoSMS (www.mosms.com/se) är en av de största tjänsterna. Det var den tjänsten jag var inne på en gång då jag var på gång att starta upp en SMS-tjänst!
|
||
Svara med citat |
2013-04-16, 14:28 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
tack för ditt svar. En nackdel är att kunderna måste ha wywallet!?
|
||
Svara med citat |
2013-04-16, 14:34 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
Svara med citat |
2013-04-17, 13:20 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Kan man använda sig av ett sms företag som ligger på Malta eller utanför Europa för detta ändamål?
|
||
Svara med citat |
2013-04-17, 14:12 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu är jag inte helt säker men jag tror att det är operatörerna som anpassat sig efter EU-direktivet, vilket innebär att svenska mobilabonnemang isåfall inte kan kringgå kravet på registrering via exempelvis WyWallet.
|
||
Svara med citat |
2013-05-11, 20:55 | #7 | ||
|
|||
Nykomling
|
SMS kräver WyWallet i Sverige just nu, det vi gjorde var att bygga upp vår egen betalningslösning med Cellsynts (www.cellsynt.se) betalsamtalslösning liggandes bakom, detta är lite bättre än WyWallet dock så stöds inte kontantkort när man betalar med telefonsamtal.
|
||
Svara med citat |
2013-05-16, 13:29 | #8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Zong är väldigt stora inom detta, StarDoll och Facebook är några av deras kunder. Detta är ett Ebay företag precis som PayPal och Magento, om du vill ha en kontaktperson på Zong så är det bara dra iväg ett mail till mig. |
||
Svara med citat |
2013-05-18, 10:04 | #9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Zong är otroligt bra när det kommer till försäljning i hela världen, däremot så kvarstår problemet med WyWallet samt att feedbacken man får när man inte har WyWallet är bristfällig. Har pratat med de om detta men inte lyckats få till något bättre. Detta verkara vara pga. de får ett väldigt vagt svar ifrån WyWallet med anledning.
|
||
Svara med citat |
2013-05-20, 14:11 | #10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
Svara med citat |