FAQ |
Kalender |
2007-05-08, 11:47 | #1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej,
Jag har verkligen försökt reda ut momsreglerna men får olika bud hela tiden. Mitt företag är danskregistrerat. Mina kunder är nästan uteslutande svenskar. Som jag gör nu tar jag inte moms på någon svensk. Enligt en ekonomiker som jag talade med är standard att ta moms på alla. Samtidigt så är det någon eu-reegle som säger att man inte ska momsa gtränshandel mellan företag. Ska jag momsa svenska privatperson men inte svenska företag eller inte momsa någon eller momsa all?????:-) Det är digitala servicetjänster som utförs. Mvh/ Michael |
|||
Svara med citat |
2007-05-08, 11:50 | #2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
EU-reglerna innebär att vid handel inom EU ska moms debiteras. Om köparen är momsregistrerad och har ett giltigt momsregistreringsnummer ska moms inte debiteras.
De flesta företag är momsregistrerade, men du behöver momsregistreringsnumret för att inte debitera moms.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2007-05-08, 12:06 | #3 | |||
|
||||
Medlem
|
Tack Jonny!
Får gå in och justera momssystemet i backend igen då:-) Mvh/ Michael |
|||
Svara med citat |
Svara |