FAQ |
Kalender |
2015-01-26, 06:20 | #1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
För ett år sedan började folk hamstra nya gTLD:er. Många trodde så mycket på fenomenet att de köpte på sig många sk premium-domäner som inte bara kostade mer, utan ofta även har en hög förnyelseavgift varje år. Många av dessa säljs nu på Flippa, SEDO osv UTAN att säljaren uppger hur stor förnyelseavgiften är. Oftast rör det sig om 60-500 dollar/år, men i vissa fall kostar domänen TUSENTALS DOLLAR varje år att förnya. Var uppmärksamma om ni hittar ett guldkorn. Jag bjöd själv på en tills jag upptäckte att förnyelseavgiften var 6000 dollar per år. Fullkomligt bisarrt med andra ord. Dessbättre "vann" jag inte budgivningen. På www.101domain.com kan man genom att göra ett domänsök på aktull domän se hur mycket de tar i årsavgift. Ofta överensstämmer det ganska väl med andra registrars.
- • Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains • Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20. Senast redigerad av Captain Thailand den 2015-01-26 klockan 06:22 |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|