Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


quality score HJALP

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-05-20, 13:21 #1
frankws avatar
frankw frankw är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 202
frankw frankw är inte uppkopplad
Medlem
frankws avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 202
Standard quality score HJALP

som sa oftast: google mysterier

Ska man ha en relevant landningssida (onpage SEO med valda keywords) for sina SEM kampanjer ( med samma keywords) for att fa okad qualityscore?

I sin tur leder qualityscore till battre placeringar (hogre upp) pa SEM (utan att behova betala dyrare click) ?

Nagon som har nagra basic tips for att fa till det har med quality score?


har jag fatt till det ratt nu?

Senast redigerad av frankw den 2010-05-20 klockan 13:27
frankw är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-21, 20:21 #2
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Mitt intryck är att CTR har störst inverkan på QS. Har du hög CTR så får du hög QS. Men annars så är det som du skriver. Ditt sökord bör finnas med både på landningssidan och i själva annonstexten för att du ska få hög QS.

I övrigt så verkar QS inte ha så stor inverkan på någonting. Utan man kan säga att Google ger dig en mängdrabatt om många klickar på dina annonser. Om många klickar så tycker Google att annonsen är relevant och ger dig en högre ranking utan att ta mer betalt. Det har varit mycket skriverier om hur mycket AdWords tjänar på sitt unika koncept som ingen annan lyckas efterlikna. Men i själva verket så rör det sig i princip bara om en helt vanlig mändrabatt - någonting som mänskligheten listade ut redan före vår tidräkning. "Ta tre, betala för två."


Edit: Vad har du fått för QS på dina annonser förresten? Jag har aldrig lyckats få någonting annat än 7 och 10 (dvs aldrig 1,2,3,4,6,8). Med undantag för annonser som är helt nya och som alltid blir tilldelade 5 innan de har granskats och godkänts. QS är lite utav ett mysterium som inte verkar ha så stor inverkan. När du precis har lagt in en annons så bör den få QS 5. Prova då att editera den en gång innan den blivit granskad (byt tex ut en punkt mot ett komma i annonstexten, eller en liten bokstav mot en stor) och spara den sedan igen. Mina annonser förvandlas då från 5 till 7.

Senast redigerad av Gustav den 2010-05-21 klockan 20:25
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:44.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017