Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Uppsägning av konto, One.com

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-05-28, 15:05 #1
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Standard Uppsägning av konto, One.com

Hej! Det är så att jag för cirka ett halvår sedan sade upp ett av mina konton hos One.com.

Jag trodde att när man säger upp ett konto, så raderas ens filer/tillhörigheter från servern inom en normal tid.

Nu har det som sagt gått cirka ett halvår sedan jag sade upp mitt konto och jag kan fortfarande logga in på min ftp, på min kontrollpanel, mail etc.

Dessutom så ligger alla mina filer kvar också.

Är det så här det går till eller är det något fel?
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-28, 15:38 #2
dedden dedden är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 19
dedden dedden är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 19
Hej,
Jag tror de har som praxis att allt ligger orört tills dagen när avtalet mellan er löper ut, oavsett när det sägs upp.

Hade du även dem som domänadmin?
Hur mycket fick du slita i chatten för att få ut auth-kod isåfall?
dedden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-28, 16:18 #3
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Citat:
Ursprungligen postat av dedden Visa inlägg
Hej,
Jag tror de har som praxis att allt ligger orört tills dagen när avtalet mellan er löper ut, oavsett när det sägs upp.

Hade du även dem som domänadmin?
Hur mycket fick du slita i chatten för att få ut auth-kod isåfall?
Ja så kan det ju kanske vara.

Jag försökte aldrig flytta min domän, utan tänkte låta den dö med sidan så får de göra vad de vill med den Var ingen toppdomän direkt.
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-28, 17:41 #4
BjörnJ BjörnJ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 971
BjörnJ BjörnJ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 971
Är du säker på att du har lyckats säga upp kontot?

En bekant försökte säga upp ett konto+domän hos One drygt en månad i förväg. Till slut gav hon upp och betalade för ett år till.
BjörnJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-28, 17:57 #5
Christos Christos är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 159
Christos Christos är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 159
Det är som dedden säger. Eftersom man betalar årsvis så stängs också kontot ner 1 år efter nyteckning/förnyelse.
Christos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-28, 18:08 #6
Christos Christos är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 159
Christos Christos är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 159
Citat:
Ursprungligen postat av BjörnJ Visa inlägg
Är du säker på att du har lyckats säga upp kontot?

En bekant försökte säga upp ett konto+domän hos One drygt en månad i förväg. Till slut gav hon upp och betalade för ett år till.
Hände samma sak för mig. Kanske för att man förväntar sig 30 dagars uppsägningstid (eller ingen alls) och inte 35 dagar som one.com har?

Det positiva detta medfört är väl att man numera läser igenom avtalsvillkoren ordentligt oavsett vad det är
Christos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-28, 18:55 #7
BjörnJ BjörnJ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 971
BjörnJ BjörnJ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 971
Citat:
Ursprungligen postat av Christos Visa inlägg
Hände samma sak för mig. Kanske för att man förväntar sig 30 dagars uppsägningstid (eller ingen alls) och inte 35 dagar som one.com har?
Jag tror faktiskt att hon försökte säga upp det mer än 35 dagar i förväg, men lyckades ändå inte.
BjörnJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-28, 19:42 #8
ooskar ooskar är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 162
ooskar ooskar är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 162
Jag är också påväg att överge one (går ut i aug) så det kanske borde vara dags att börja tänka på det nu då. Vill dock behålla domänen och gärna flytta den till mitt Loopia-konto där jag har mina övriga domäner. Tror ni det kommer bli några problem? (eller oväntade kostnader?)
ooskar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-28, 19:50 #9
dedden dedden är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 19
dedden dedden är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 19
@ooskar:
One är lite tjuriga om det är dom som är domänadmin av din domän och auth key krävs av dem eftersom de inte står med enbart domänhantering.

Jag hade en kund som jag slet ganska bra med ang detta. De var mycket knapphändiga i chatten och hade som standardsvar att man måste säga upp hela avtalet med dem innan de släpper auth key. På frågan om risken finns att sidan stängs ner innan man hunnit byta DNS var svaret; "Du måste säga upp avtalet innan vi släpper auth key", inte mycket till svar alltså.
Vi gick vidare till [email protected] och vi den vägen fick vi till slut en mailadress till självaste "[email protected]" eller liknande (det var inte den adressen). Via denna så fick vi sedan vänta några dagar och efter diverse mailande kom auth key till slut.

Vänta dig lite tjurigheter i chatten, vi var bl a mer eller mindre tvungna att ange varför kunden skulle avbryta samarbetet med dem...
dedden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-28, 21:24 #10
ooskar ooskar är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 162
ooskar ooskar är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 162
Citat:
Ursprungligen postat av dedden Visa inlägg
@ooskar:
One är lite tjuriga om det är dom som är domänadmin av din domän och auth key krävs av dem eftersom de inte står med enbart domänhantering.

Jag hade en kund som jag slet ganska bra med ang detta. De var mycket knapphändiga i chatten och hade som standardsvar att man måste säga upp hela avtalet med dem innan de släpper auth key. På frågan om risken finns att sidan stängs ner innan man hunnit byta DNS var svaret; "Du måste säga upp avtalet innan vi släpper auth key", inte mycket till svar alltså.
Vi gick vidare till [email protected] och vi den vägen fick vi till slut en mailadress till självaste "[email protected]" eller liknande (det var inte den adressen). Via denna så fick vi sedan vänta några dagar och efter diverse mailande kom auth key till slut.

Vänta dig lite tjurigheter i chatten, vi var bl a mer eller mindre tvungna att ange varför kunden skulle avbryta samarbetet med dem...
Precis det jag misstänkte, har ju hört en del dåligt om one. Men dom kanske har bättrat sig, om jag har tur.

Anledningen till att jag byter bort one är för att jag vill hosta på egen server hemma på gigabitlina istället :P
ooskar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017