Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Getupdated förvärvar Just Search UK

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-10-11, 11:22 #1
kers kers är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 526
kers kers är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 526
Getupdated visar att de menar allvar och blir *stora*

Svenska Getupdated blir med förvärvet en av världens största aktörer inom sökmarknadsföring

Getupdated Internet Marketing AB (publ) (Eastpoint AB unä) har tecknat avsiktsförklaring om förvärv av ett av Englands ledande sökmarknadsföringsföretag Just Search Ltd för 115 miljoner SEK och en tilläggsköpeskilling baserat på vinsten 2008 och 2009.

Pressmeddelandet
kers är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-11, 12:08 #2
Macckes avatar
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 1 857
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP
Macckes avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 1 857
Riktigt kul att vara en av de största inom sökmotoroptimering i världen nu
Fick även närvaro i Australien i samband med köpet av Just Search och blir störst i UK och riktigt stora i Frankrike.
Maccke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-11, 13:35 #3
bonsai bonsai är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 209
bonsai bonsai är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 209
Är inte just seo bara luft numera?
Och det relevanta är marknadsföring?
bonsai är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-11, 14:43 #4
Macckes avatar
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 1 857
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP
Macckes avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 1 857
Citat:
Originally posted by bonsai@Oct 11 2007, 13:35
Är inte just seo bara luft numera?
Och det relevanta är marknadsföring?
Skulle nog hävda det motsatta, men det kanske beror på begreppsförvirring också?

Marknadsföring = Allt som kan ge fler besökare och ökad brand awareness, både online och offline.
Sökmotoroptimering = Handlar om att få din webbplats att ranka högt i sökmotorer för relevanta nyckelord genom en rad
tekniker och sedan få besökarna att konvertera.

I takt med att konkurrensen ökar så blir SEO / sökmotoroptimering en allt viktigare del i företags marknadsföring. Syns du inte på nätet så förlorar du miljontals exponeringar per år. Har du råd med det?

Samtidigt tycks integreringen och samarbetet mellan online och offline marknadsföring öka allt mer. Så att bara tro att det är 'gamla marknadsföringstekniker' som gäller och att nya tekniker som SEO bara är luft, det är fel.
Teknikerna för att lyckas blir allt mer avancerade inom sökmotoroptimering.

Att många inte förstår sig på hur vissa eller många delar utav sökmotoroptimeringen fungerar är en helt annan sak.. B)
Maccke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-11, 16:13 #5
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
Det är inga miljoner sidvisningar man går miste om när man inte har nån SEO på sin webbsida. Det man går miste om är att konkurrera på lika vilkor som dina smarta konkurrenter som faktiskt har läst SEO-grundkursen 101.

Eastpoints starka sida just nu är deras mångfacetterade produktutbud. Som kund hos eastpoint kan du få en deal (antar jag, jag köper bara lite seotjänster av dem) där du får en optimerad webbsida, ett länkpaket som gör att dina rankings ökar samt om du så vill riktad trafik via deras grenar affiliate-annonsering baserat på actions (CPA/leads/sales/whatever ni kallar det denna veckan).

Även om Maccke här gärna vill köra sin säljpitch så finns det en hel del trevliga människor man faktiskt kan prata med på Eastpoint och som förstår vad man vill utan att tvingas läsa 10 säljbroschyrer först.

Jag tycker ni har rätt båda två, Maccke simplifierar problemet bara. SEO är ingen lösning i sig självt (om du har en värdelös webbsida som konverterar 0% kommer du inte att sälja mer med 1000 nya besökare tex). SEO är en viktig del i en framgångsrik webbsatsning. Där kan eastpoint hjälpa dig.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-12, 09:16 #6
Macckes avatar
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 1 857
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP
Macckes avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 1 857
Citat:
Originally posted by grazzy@Oct 11 2007, 16:13
Det är inga miljoner sidvisningar man går miste om när man inte har nån SEO på sin webbsida. Det man går miste om är att konkurrera på lika vilkor som dina smarta konkurrenter som faktiskt har läst SEO-grundkursen 101.

Eastpoints starka sida just nu är deras mångfacetterade produktutbud. Som kund hos eastpoint kan du få en deal (antar jag, jag köper bara lite seotjänster av dem) där du får en optimerad webbsida, ett länkpaket som gör att dina rankings ökar samt om du så vill riktad trafik via deras grenar affiliate-annonsering baserat på actions (CPA/leads/sales/whatever ni kallar det denna veckan).

Även om Maccke här gärna vill köra sin säljpitch så finns det en hel del trevliga människor man faktiskt kan prata med på Eastpoint och som förstår vad man vill utan att tvingas läsa 10 säljbroschyrer först.

Jag tycker ni har rätt båda två, Maccke simplifierar problemet bara. SEO är ingen lösning i sig självt (om du har en värdelös webbsida som konverterar 0% kommer du inte att sälja mer med 1000 nya besökare tex). SEO är en viktig del i en framgångsrik webbsatsning. Där kan eastpoint hjälpa dig.
Faktum är att skillnaden faktiskt kan vara en miljon sidvisningar förutsatt att du arbetar i en konkurrensutsatt bransch, t. ex sista minuten resor.. Vi kan i alla fall vara överens om att det kan vara en stor skillnad i antalet besökare ifall du börjar ranka på lite tyngre ord och alla tillhörande long tail.

Ingen har någonsin tvingats läsa säljbroschyrer haha, men ifall man vill så kan man få läsa lite mer om hur produkterna fungerar där.

I de lite större paketen hjälper vi till i allt högre grad med användarvänlighet och konvertering.
Maccke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-12, 09:30 #7
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Grazzy har givetvis en poäng. Att få en usel sida att ranka på första plats är inte bra för någon. Om besökaren inte hittar det den är ute efter försvinner de från sidan och lämnar bara kostnader för SEO och trafik efter sig.

Sidan i sig måste fungera och vara tilltalande först - men seriösa företag som arbetar med SEO bör ju också påtala detta för kunden. (OBS! Jag har ingen som helst erfarenhet av Eastpoints SEO och vet inte alls huruvida det sköts seriöst eller inte - detta är alltså inte på någotvis ett påhopp mot företaget)
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-12, 11:58 #8
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
Finnmeras avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
En får gratulera till avsiktsförklaringen.

Jag har en liten fråga till dig Maccke eftersom du kan korncernen väl.

Kommer ni att köra vidare på varje bolags egna varumärken eller skall ni ha ett eget namn som ni kommer köra gemensamt ut mot marknaden ?

Ex min gamla arbetsgivare MIG och Mediaanalys.
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-12, 12:42 #9
Macckes avatar
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 1 857
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP
Macckes avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 1 857
Citat:
Originally posted by jonny@Oct 12 2007, 09:30
Grazzy har givetvis en poäng. Att få en usel sida att ranka på första plats är inte bra för någon. Om besökaren inte hittar det den är ute efter försvinner de från sidan och lämnar bara kostnader för SEO och trafik efter sig.

Sidan i sig måste fungera och vara tilltalande först - men seriösa företag som arbetar med SEO bör ju också påtala detta för kunden. (OBS! Jag har ingen som helst erfarenhet av Eastpoints SEO och vet inte alls huruvida det sköts seriöst eller inte - detta är alltså inte på någotvis ett påhopp mot företaget)
Håller med dig till fullo Jonny. Vi försöker i steg 1 att öka konverteringen och göra en djupgående analys av sidans nyckelord. Vår nya webbplats kommer lanseras inom några dagar, där ingår även hur man kan öka konverteringen.
Maccke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-12, 13:59 #10
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
Finnmeras avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Var det affärshemligheter jag frågade efter Maccke ?
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:29.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017