FAQ |
Kalender |
2014-09-22, 22:43 | #1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej,
Hur mycket påverkar ett byte av plattform en sidas beteende hos sökmotorer, enligt er erfarenhet? Låt oss säga att jag har samma innehåll rent textmässigt, men däremot så byter själva grundramen kod och layout. Bilder kan komma att ändras etc. Ett jävla upplyft helt enkelt. Är det riskabelt om sidan ligger stabilt och bra, eller är det bara köra? Givetvis är jag nog med att behålla samma URLer och dylikt. |
|||
Svara med citat |
2014-09-24, 21:12 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
För mig har grundfilosofin att fokusera på besökarnas intressen före sökmotorerna alltid varit framgångsrik. Om det är ett stort lyft för användarna tycker jag inte att du ska tveka, rädda pojkar får inte kyssa vackra flickor
|
||
Svara med citat |
2014-09-24, 21:55 | #3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2014-09-24, 23:46 | #4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Sanningen är att man aldrig kan vara säker. Det finns folk som har uppdaterat och tappat placeringar och de som har klättrat. Här kan man inte lyssna på någon utan gå på känsla
|
||
Svara med citat |
2014-09-25, 10:51 | #5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Alltför många tänker för mycket på gammaldags SEO fortfarande och verkar glömma bort att man (förhoppningsvis) faktiskt har besökare på sin sajt Gör man något som besökarna gillar så är det i slutändan bara positivt. Kör man på trötta affiliateupplägg så kan man dock förlora på att fräscha upp sin sajt, då klickar folk ofta hellre på ditt eget material.
2014-09-26, 13:17 | #6 | |||
|
||||
Medlem
|
Tack for svaren allihopa. Kul att det finns fler som ar av asikten att innehallet betyder mest. Da ska jag kora vidare pa mina planer!
|
|||
Svara med citat |
2014-10-06, 12:02 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
Se bara till att alla URL'er har samma länkstruktur.
Om första plattformen du kör på har http://www.exempel.com/1-produktnamn/ och den andra plattformen har http://www.exempel.com/kategori/unde...produktnamn-1/ så kan det vara svårt att göra 301 Redirects till rätt adresser om du har tusentals produkter. Det bästa är alltså om du kan skräddarsy och anpassa hur adressen formateras till varje sida i den nya plattformen, så att den kan se likadan ut som tidigare. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|