FAQ |
Kalender |
2005-08-26, 21:18 | #1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Mina två senaste domännamn:
crossgolf.se crossgolf.nu Åsikter, kommentarer? Mvh /Stefan |
|||
Svara med citat |
2005-08-26, 21:20 | #2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Säkert intressant för de golfintresserade. Jag själv som är okunnig i golf vet inte ens vad "crossgolf" är, men men man får lära sig! Vad är det?
|
||
Svara med citat |
2005-08-26, 21:27 | #3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det är golf utan golfbana kan man säga...
Man spelar golf i terrängen eller i städer. T.ex. utslagsplats vid tågcentralen och hålet vid McDonalds i någon stad. Inga preparerade gräsmattor m.a.o. Har väl inte slagit igenom i Sverige ännu, men är tämligen stort i Tyskland och Frankrike mm. IMHO: Verkar vara bra mycket roligare och publikvänligare än traditionell golf. Jag spelar inte heller golf, men planerar i alla fall att lägga upp en svensk sida om just crossgolf, måste bara hitta någon/några som är tillräckligt insatta i sportformen först... Mvh /Stefan |
|||
Svara med citat |
2005-08-26, 21:30 | #4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Inga sökträffar på det valda språket/språken. Visar sökresultat för hela webben som innehåller crossgolf.
|
|||
Svara med citat |
2005-08-26, 21:33 | #5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
/S Edit: omformulering. |
|||
Svara med citat |
2005-08-26, 21:53 | #6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jepp. Jag menade inte det automatiskt som negativt.
|
|||
Svara med citat |
2005-08-26, 22:02 | #7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tog det absolut inte som negativt. Jag är enormt tacksam för alla kommentarer och åsikter. Det är otroligt värdefullt med åsikter från "öppna ögon".
Sorry, om jag verkade stött i tonen. Det var inte min mening på något sätt. /S |
|||
Svara med citat |
2005-08-27, 09:07 | #8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hittar ett antal klubbar om jag söker på "cross golf". Fast de flesta kallar det för golf cross.
Lycka till! |
||
Svara med citat |
2005-08-27, 11:15 | #9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hm testade också och det verkar inte vara klubbar som sysslar med crossgolf utan relaterat till vanlig golf eller sportkläder eftersom orden cross och golf finns på en hel del webbplatser men inte skrivit i ett sammanhang.
Testar men att söka på "cross golf" alt "golf cross" med citationstecken är det några stycken och inte ens de verkar ha med sporten att göra. Tror att pitbull har något intressant där med en stor potential. Det finns säkert några galningar som kan tänka sig spela crossgolf mellan Stockholm och Göteborg. |
|||
Svara med citat |
2005-08-27, 11:36 | #10 | ||
|
|||
Medlem
|
Var ett reportage i Golftimmen för ett år sen eller så om just Cross Golf. Tror dom var i Tyskland och spelade. Otroligt kul idé att träffas och spela lite galen golf inne i stan.
Hoppas det kommer till Sverige snart, vore kul att prova på. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|