FAQ |
Kalender |
2011-11-05, 20:14 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
En "hypotetiskt" fråga.
låt oss säga att jag reggar en domän, får bekräftat och betalar med kort, jag får ett kvitto på betalningen, 10 dagar senare så är domänen reggad på någon annan.. fråga 1. kan detta hända?!! (får detta hända?!) fråga 2. Vad kan man göra åt saken? pengarna tillbaka givetvis kan jag tänka mig, men ponera att jag, under tiden från bekräftelse fram tills att jag upptäckte problemet, arbetat en hel del med design, kod och logotyp samt inskickad ändring till bolagsverket där domännamnet spelar en stor roll, kan man förvänta sig någon sorts kompensation av detta? Bör tilläggas att domännamnet var mycket passande för mitt projekt. Bör jag gnälla på aktuell registrar? se detta som en rent hypotetisk fråga. |
||
Svara med citat |
2011-11-05, 20:30 | #2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Registrarerna måste inom 10 dagar meddela huruvida registreringen har lyckats eller ej, jag antar att du ej fått det mailet utan bara mailen som bekräftar att du beställt domänen.. Hypotetiskt alltså
https://www.iis.se/docs/Registreringsvillkor_sv.pdf Senast redigerad av www den 2011-11-05 klockan 20:40 |
||
Svara med citat |
2011-11-05, 20:51 | #3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Ja då vet man att man inte ska börja jobba med logga osv innan man står som ägare. är detta ett vanligt fenomen? |
||
Svara med citat |
2011-11-05, 21:00 | #4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag kan bara rekommendera Binero, ytterst sällan det tar mer än 5 minuter innan domänen är reggad och klar o man själv står som ägare. (efter betalning alltså.)
Vad gällde det för domän förresten? Det går kanske att hitta något likvärdigt? |
||
Svara med citat |
2011-11-05, 21:06 | #5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Okej, ja dom är snabba.
Nja det spelar ingen roll, det hypotetiska arbetet ligger i papperskorgen nu :P Bara att ta nya tag och se positivt på framtiden, men tack för snabba svar och tack för hjälpen till insikt Nu blir det en bärs. |
||
Svara med citat |
2011-11-06, 10:44 | #6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Kolla alltid i whois och om domänen inte registreras inom få minuter gå till en annan registry och köp domänen.
|
||
Svara med citat |
2011-11-09, 13:35 | #7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Råkade ut för precis detta förra veckan
Köpte ett tiotal domäner inom samma ämne från en stor svensk registrar och jag betalade direkt med kort och fick upp domänerna i min kontrollpanel. När jag i helgen skulle publicera det jag jobbat på så visade det sig att ingen domän blivit registrerad och att de bästa 3 av domänerna var reggade av en och samma person och även av samma registrar som mig. Den personen var hela 3 dagar efter mig. Ringde kundtjänst men de kunde inte göra något. Lesson learned! Dubbelkolla alltid själv så att de får jobbet gjort. |
||
Svara med citat |
2011-11-09, 14:33 | #8 | ||
|
|||
Medlem
|
Har aldrig tänkt på att de kan bli så, fy f***n va arg jag skulle bli om det blev så för mej! Skulle nog vända upp&ner på både det ena & det andra.
|
||
Svara med citat |
2011-11-09, 15:41 | #9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Men jag gjorde iaf klart från början av samtalet, att personen jag pratade med inte skulle ta detta samtal personligt. Tyckte han skötte sig bra med tanke på hur förbannad jag var. Man lär sig tydligen inte bara av sina egna misstag, utan även andras. |
||
Svara med citat |
2011-11-09, 16:29 | #10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
Svara |