FAQ |
Kalender |
2008-12-12, 10:31 | #1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej,
Jag ær kund och brukar SMS og TELEFON tjenster hos www.telefix.se. Jag ventar nu på en utbetalning som ær 9 månader førsenad och vill dra detta vidare till Inkasso. Fakturan avser cirka 10.000:- Hur skall jag gå vidare ? Mvh, |
||
Svara med citat |
2008-12-12, 12:04 | #2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Skit i inkasso, och vänd dig till kronofogdemyndigheten.
|
|||
Svara med citat |
2008-12-12, 12:33 | #3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tillkommer det några kostnader før min del ?
|
||
Svara med citat |
2008-12-12, 13:11 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Fördelen om du skickar ett inkassokrav är att du tjänar mer på det i slutändan. :>
På inkassokravet får du lägga på 160:- på skulden, momsfritt. Sen finns det väl något frågetecken här och där också om att man skall ha skickat ett krav utformat enligt paragraf 5 i inkassolagen innan man går vidare till KFM med ärendet. Inte helt hundra säker på den punkten dock, men vi kör på detta sätt, tjänar en del pengar på det. :] //Anders |
||
Svara med citat |
2008-12-12, 13:54 | #5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Till vilket inkasso bolag borde jag vænda mig ? Ps: Jag ær jag privat person.
|
||
Svara med citat |
2008-12-12, 22:42 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
om du är serviceminded pockar du på kunden en gång till-sedan inkasso och mot all förmodan därefter kfm.
|
||
Svara med citat |
2008-12-12, 23:58 | #7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Sen sköter kronofogden själva indrivningen.... |
||
Svara med citat |
2008-12-13, 01:05 | #8 | ||
|
|||
Medlem
|
missa inte att dubbelkolla annan utväg än kronolle-för du lär aldrig se den kunden mer-bekräfta att det är allt annat än ett missförstånd innan du drar det så långt!!
|
||
Svara med citat |
2008-12-13, 10:04 | #9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Kunder som är stammisar ska man ha stor tolerans med. Man ska givetvos utgår från hur lönsam varje kund är. Därför är det viktigt att ha koll på varje kunds lönsamhet för företaget. Olönsamma kunder kan man ju ha eller mista, medan lönsamma kunder är guld värda, det är de man lever av och de betalar även kostnaden för de olönsamma kunderna.... |
||
Svara med citat |
2008-12-13, 12:27 | #10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Men om jag har förstått det rätt så är det ingen kund han vill kräva på pengar utan TELEFIX som inte har betalat ut pengar till honom på 9 månader.
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|