FAQ |
Kalender |
2013-02-10, 00:09 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hejsan,
Ska försöka ge mig på något knepigt, få en domän värderad utan att nämna domänen Mitt företag ska gå och byta namn, dessvärre är .se-domänen upptagen (men står tom). Då kommer vi även varumärkesregistrera namnet i samband med det. Domänen vi vill ha är samma som företagsnamnet. Detta gör då (tror jag) att domänen blir ganska värdelös för någon annan än oss, då man skulle kunna riskera att åka på varumärkesintrång (beror ju såklart på hur den används). Namnet är relativt kort och består av två svenska ord. Två ord som är enkla att uttala och inte är särskilt tekniska alls. Det finns knappt något på det namnet alls idag. Hur mycket är rimligt att man får betala för ett sådant domännamn? |
||
Svara med citat |
2013-02-10, 00:27 | #2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Då tror du fel .... allt beror på orden som används i domänen, men domänen är registrerad innan företaget och varumärket ... |
||
Svara med citat |
2013-02-11, 09:46 | #3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Precis, domänen är registrerad före du evt registrerar varumärket, så du kan inte ta domänen på det viset. Om nuvarande ägare kan lite om domäner och sin rätt så ska du se att priset blir högre. |
|||
Svara med citat |
2013-02-11, 10:11 | #4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Så värdelös är domänen nog aldrig. Även om det tyvärr är en företagsdomän. |
|||
Svara med citat |
2013-02-11, 14:31 | #5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hmm tror jag blev lite missförståd, förståeligt
Det jag funderade på är hur mycket man kan tänkas behöva betala sinsemellan varandra om hen som äger domänen kan tänka sig att sälja den. |
||
Svara med citat |
2013-02-11, 16:05 | #6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
men kortfattat.. priset sätter säljaren. sen får köparen avgöra om det är värt eller inte. |
|||
Svara med citat |
2013-02-11, 21:18 | #7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
Svara med citat |
2013-02-11, 22:17 | #8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Priset sätts efter en förhandling mellan köparen och säljaren. Vi har sett massor med stöddiga domäninnehavare som sätter fantasibud vid en försäljning, dessa domäner blir inte sålda. Det måste till en förhandling där båda parter kommer överens om en prisnivå som de båda kan acceptera, först så kan det bli affär.
|
||
Svara med citat |
2013-02-12, 00:22 | #9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |