Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Adresslappar, hur gör ni?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-09-15, 12:52 #1
erdistfroh erdistfroh är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 207
erdistfroh erdistfroh är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 207
Standard Adresslappar, hur gör ni?

Hej.

Jag undrar hur ni andra gör när ni skickar ut brev/skrymmande brev med varor. Det jag gör just nu eftersom det handlar om små kvantiteter för min del är att skriva ut addresserna skära ut dom och dra lite packtejp över.

Men för att effektivisera allt hade jag funderat på att köpa etiketter och skriva ut addresserna på, såg på Clas Ohlson för 49kr för 480 etiketter. Det lät ju bra, men det jag undrar är hur det fungerar om jag kanske skriver ut etiketter på ett halvt såndant blad och skickar, kan jag sedan skriva ut på den andra halvan? Eller kommer det bara fastna i skrivaren då? Just nu kör jag bläckstråle men funderar på att byta till laser av kostnadskäl.

Tankar om detta?
erdistfroh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-15, 13:03 #2
inpbox inpbox är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 568
inpbox inpbox är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 568
Köp vanliga ettiketer som du skriver, sedan finns det färdiga mallar i Microsoft Office Word för den ettiket du köpt, finns inte det kan du gå in på ettiket tillverkarens hemsida och ladda ner en mall. Sedan är det bara att börja skriva ut.
inpbox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-15, 13:20 #3
Tezs avatar
Tez Tez är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 436
Tez Tez är inte uppkopplad
Flitig postare
Tezs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 436
Om du länkade till ett sådant etikettblad skulle det bli enklare tror jag. Vi har de etiketter som fungerar för Postens postförskott och paket mm. Ett A4 som är delat i 2. Och någon klant här försökte köra andra halvan och tro mig - det gillade skrivaren inte... Men med så billiga etiketter har du kanske råd att slänga andra halvan de gånger det är aktuellt.
Tez är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-15, 13:40 #4
erdistfroh erdistfroh är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 207
erdistfroh erdistfroh är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 207
Dessa etiketter tänkte jag på: http://www.clasohlson.se/link/m3/Pro...?artnr=32-2618

Eftersom dessa främst är aktuella för en ny verksamhet kan det nog bli så i början att det bara blir 1/2 eller 1/3 ark per dag. Nån som har erfarenhet av att köra in liknanade papper i skrivaren även efter att några etiketter plockats bort?
erdistfroh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-15, 14:05 #5
nCo nCo är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 122
nCo nCo är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 122
Vi kör med en Brother QL-550, tror den heter 560 nu mera. Kostar kanske runt 6-700 kr men ack så smidigt det är. Skriver ut på thermoetiketter så inga förbrukningsdelar. Etiketterna kostar ca 25 öre/st. Vår lille gynnare måste ha skrivit ut tiotusentals etiketter och det märks ingenting. Till och med kniven fungerar fortfarande och då skär vi av varje etikett för sig.
nCo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-15, 14:21 #6
NuCos avatar
NuCo NuCo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 903
NuCo NuCo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
NuCos avatar
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 903
Citat:
Ursprungligen postat av nCo Visa inlägg
Vi kör med en Brother QL-550, tror den heter 560 nu mera. Kostar kanske runt 6-700 kr men ack så smidigt det är. Skriver ut på thermoetiketter så inga förbrukningsdelar. Etiketterna kostar ca 25 öre/st. Vår lille gynnare måste ha skrivit ut tiotusentals etiketter och det märks ingenting. Till och med kniven fungerar fortfarande och då skär vi av varje etikett för sig.
Använder samma maskin.... Inget att klaga... Billig i drift . Tror att Quill.se reade ut några ex för någon vecka sedan... värt att kanske kolla upp.
NuCo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-15, 14:44 #7
erdistfroh erdistfroh är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 207
erdistfroh erdistfroh är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 207
Sådana maskiner låter helt klart intressanta för framtiden. Men för tillfället, nu i starten, så vill jag hålla alla utgifter på minimumnivå.
erdistfroh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-15, 15:44 #8
rocky rocky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 824
rocky rocky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 824
dymo labelwriter 320 duger fint som adresslapp på brev osv..

Finns som gratismodul till cubecart v4 som du har också. (http://www.cubecartforums.org/index.php?showtopic=1735)
rocky är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-15, 17:39 #9
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Som föregående talare så kan jag rekommendera dig att ta en titt på Dymo Labelwriter 400, jag kör den äldre modellen och den är en riktig guldklimp för mig.
http://www.dustin.se/pd_5010085570.aspx
__________________
Seo och affiliate sajter som Sko.nu | Möbler | Klocka.com | Ta Lån | Stekpanna | Godis
Nicklas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-15, 20:59 #10
BjörnJ BjörnJ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 971
BjörnJ BjörnJ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 971
När jag gjorde det med laserskrivare och fyra etiketter per ark fungerade det att skriva ut även efter att man plockat bort en eller två etiketter, men det måste sitta etiketter kvar på den delen av arket som åker in i skrivaren först (d.v.s. minst två etiketter måste vara kvar i mitt fall). Delen utan etiketter kunde bli lite knöglig, men det var inget problem eftersom delen med etiketter kom ut först.

Det skulle vara jobbigt om någon etikett lossnar i skrivaren, och den risken är nog större när etiketterna är mindre, och större risk ju fler gånger man kör igenom samma ark.
BjörnJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017