FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Vilket är Skandinaviens bästa webbhotell JUST NU? | |||
Binero | 26 | 29.55% | |
Loopia | 12 | 13.64% | |
One | 2 | 2.27% | |
Surftown | 3 | 3.41% | |
City Network | 6 | 6.82% | |
Crystone | 0 | 0% | |
Ballou | 1 | 1.14% | |
Active 24 | 0 | 0% | |
Levonline | 1 | 1.14% | |
Annan, nämligen: | 37 | 42.05% | |
Antal röster: 88. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2010-11-22, 16:29 | #1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Ok, vilket tycker NI på WN är Sveriges/Skandinaviens bästa webbhotell JUST NU? Kommentera gärna! Jag antar att detta har gjorts tidigare, men isf kan det ju vara intressant att se om något ändrats. Strider omröstningen mot någon forumregel ber jag om ursäkt. OBS! Man kan bara ange tio alternativ vid omröstning, därav begränsningen.
- • Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains • Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20. Senast redigerad av Captain Thailand den 2010-11-22 klockan 16:36 Anledning: Trött, skrev galet |
|||
Svara med citat |
2010-11-22, 16:32 | #2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
ManuFrog, helt klart.
|
|||
Svara med citat |
2010-11-22, 16:35 | #3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Så här i början tycker jag det är viktigt att poängtera att alla webbhotell erbjuder inte samma eller liknande produkter, därför är det inte helt enkelt att generellt säga att ett hotell är bättre än det andra, det beror helt på. Det enklaste är att sätta upp följande kategorier:
1. Hotell för hemmabruk, domän, email och en enklare hemsida (ManuFrog, och kanske rentav one.com i andra hand är säkert bäst här) 2. Hotell för den kunnige webbmastern för att sätta upp ett mindre projekt eller företagssida. 3. Hotell för professionellt bruk, stora webbshoppar och andra installationer som drar stora resurser och där man kräver specialsupport och speciallösningar och där en hel del webbhotell hänvisar kunder till vps eller ded. server, men andra inte. I minst dessa kategorier lär man få väldigt olika vilket webbhotell som är bäst. De flesta webbhotell riktar in sig på en specifik kundgrupp och andra försöker vara allt-i-allo till alla. Generellt sätt kan man inte säga att manufrog är sverige bästa webbhotell, om man har som krav att servrarna måste stå i Sverige osv. Ingen i kategori 3 lär installera en viktig och stor eshop på one.com som riktar in sig på hobbyverksamhet, samtidigt som ingen som inriktar sig på hobbyverksamhet lägger sig på ett webbhotell som som har special sla och kostar 200-300kr/mån. Man kan jämföra det som att försöka säga vilken bil som är bäst, för en del räcker en liten bil, andra behöver en stor kombi eller minibuss, tänk er själva att bestämma att tex en Volkswagen Polo vore den bästa för alla, och att säga detta till barnfamiljer med 5 barn. Bästa bil bestämmer man därför i varje bilklass. Senast redigerad av Danielos den 2010-11-22 klockan 16:49 Anledning: stavfel |
|||
Svara med citat |
2010-11-22, 16:40 | #4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
danielos,
Absolut, jag är medveten om det. Det vore bara intressant att jämföra lite med IDG:s resultat, även om det är ganska många månader sedan nu. Ps. Jag hade förstås tagit med egensajt, patrikweb mfl om alternativen hade varit fler ;-)
2010-11-22, 16:56 | #5 | |||
|
||||
|
Det gör egentligen ingenting, EgenSajt huvudprodukt kan ändå inte på långa vägar jämföras med något annat webbhotells.
|
|||
Svara med citat |
2010-11-22, 17:05 | #6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Flera av webbhotellen i listan genomgår eller har genomgått stora förändringar vilket har ställt till det. Förhoppningsvis blir det bättre framöver. Just nu tycker jag faktiskt Loopia är bäst. De har en stabil och välfungerande kontrollpanel till skillnad från de flesta andra som har egenutvecklade sådana och dessutom är de utmärkta vad gäller domännamn. Sedan har de haft andra problem men det har väl samtliga på listan haft.
2010-11-22, 17:12 | #7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
One word: Oderland
|
|||
Svara med citat |
2010-11-22, 17:41 | #8 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag satte Loopia..
Jag diggar deras DNS tjänst och det är lätt att administrera. Har även varit kontakt med deras support 2 ggr och båda ggr blivit väldigt bra bemött. |
||
Svara med citat |
2010-11-22, 18:02 | #9 | |||
|
||||
|
Har några av mina grejer hos infoferenda, som i sin tur har grejerna hos rackspace. Har aldrig haft nått problem och bra upptid = ingen nertid.
Annars city networks |
|||
Svara med citat |
2010-11-22, 19:05 | #10 | |||
|
||||
|
Helt rätt, vilket också visar lite på orimligheten i att peka ut vilket som är bäst då det snarare blir fråga om vilket som har flest positiva anhängare (inte helt fel det heller).
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|