FAQ |
Kalender |
2006-12-21, 15:16 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
På en intern mailinglista har jag sett att flera har problem med att de får matta färger med Photoshop då dem exporterar bilden till .jpg/.gif/for-web. Detta kan vara mycket irriterande och då det är en så pass enkel lösning tänkte jag lägga in svaret här. Kanske kan hjälpa någon. Problemet ligger i att den förinställda färgprofilen ofta är Working CMYG som bekant inte går bra för webben. Den bör vara Monitor RGB alternativt Windows RGB/Mac RGB. Håll rutan "Proof Colors" ikryssad också. Då ska färgerna matcha varandra även vid exportering. Profilerna ändras (Photoshop CS3) under View -> Proof Setup. Mvh/ Niklas |
||
Svara med citat |
2007-01-12, 10:43 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Är det CS3 du kör?
|
||
Svara med citat |
2007-01-12, 14:26 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Yes, CS3 på OS X
|
||
Svara med citat |
2007-01-12, 15:24 | #4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Bivald, några nya funktioner eller läckerheter som gör att man bör uppgradera från CS2 till CS3 redan idag?
|
|||
Svara med citat |
2007-01-12, 18:31 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Precis, skulle vara intressant att veta! Har hört att CS3 ska vara snabbare men det är det enda jag vet...
|
||
Svara med citat |
2007-01-12, 19:10 | #6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
är cs3 ens släppt till försäljnig i sverige ännu?
|
||
Svara med citat |
2007-01-12, 19:33 | #7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Aha, ser nu att det är bara en beta-version av CS3 som finns tillgänglig, inte bara i Sverige, utan även internationellt. CS3 uppdaterar jag till när Adobe Creative Suite 3 släpps.
Här finns betan att ladda ner för er som är intresserade: http://www.adobe.com/products/photoshop/family.html |
|||
Svara med citat |
2007-02-18, 15:55 | #8 | ||
|
|||
Medlem
|
Gammal tråd, men sökte upp den idag av andra skäl så jag tänkte svara på Seattlegrunges fråga lite snabbt. PS3 är - enligt mig - ytterligare lite användarvänligare och framförallt betydligt snabbare. På Intel Macarna pratar dem om siffror som 43% snabbare vilket verkligen känns då man använder det. Googlade lite snabbt, se graferna på http://www. barefeats.com/quad16.html
Men som sagt, finns tyvärr bara beta än. Men betan smakar bra. |
||
Svara med citat |
2007-02-18, 16:15 | #9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tack bivald!
Ja, CS3 ser ju onekligen snabbare ut, iaf på Mac. Du kommer köpa CS3 direkt när skarpa versionen släpps? Du har fått mersmak av CS3? |
|||
Svara med citat |
2007-02-18, 18:18 | #10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Japp, betan är mkt bra. Märks att det har gjorts endel användarundersökningar där. Många förbättringar på precis rätt ställen.
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|