FAQ |
Kalender |
2011-05-09, 14:38 | #1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har Binero och ligger på deras "nya" plattform 2.0.
I Bineros kontrollpanel har jag ställt in en forward från swan@domän.se till min gmail-adress. Jag väntade i helgen på ett mejl som aldrig kom fram. Provade då att mejla till swan@domän.se från min gmail-adress. Men fick då inte något mejl då heller. Jag kontaktade supporten som felsökte. Nu visar det sig att supporten anser att mejl inte skall komma fram om man skickar till sig själv på det sätt jag gjorde ([email protected] mejlar [email protected] som ska tillbaka till [email protected]). Och att det som jag trodde var ett fel är en slags finess. Jag anser att man skall kunna skicka till sig själv. Det är ju precis vid sådana här tillfällen man använder den funktionen. Dvs om man vill kolla att en forward fungerar. Binero anser att det inte skall gå. Vad tycker ni? |
|||
Svara med citat |
2011-05-09, 14:45 | #2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2011-05-09, 15:52 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Det mest intressanta är väl hur de ska kunna särskilja om [email protected] är samma Arne Andersson som har [email protected]. (något för PUL?)
Låter som en rejäl bugg och dålig ursäkt snarare. //Anders |
||
Svara med citat |
2011-05-09, 16:07 | #4 | |||
|
||||
Medlem
|
Binero tycker att jag inte varit tillräckligt tydlig i denna tråd. Därför ett förtydligande.
Det som inte fungerar är alltså att skicka ett mejl från [email protected] till adress@min-domän-hostad-av-binero.se som är inställd att slussa vidare till samma adress, [email protected]. Det fungerar alltså om jag skickar från en annan adress. Men inte om avsändare och slutgiltig mottagare är samma. |
|||
Svara med citat |
2011-05-09, 16:18 | #5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2011-05-09, 16:18 | #6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2011-05-09, 16:20 | #7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
Svara med citat |
2011-05-09, 16:21 | #8 | |||
|
||||
Medlem
|
||||
Svara med citat |
2011-05-09, 17:56 | #9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har varit med om samma "issue". I liknande senarion.
Gmail filtrerar bort mailet om avsändaren och mottagaren i slutändan är detsamma (med identiskt innehåll i mailet) Slående inte bineros "fel" |
|||
Svara med citat |
2011-05-09, 19:53 | #10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Anledningen om de har en spärr att vidaresändning inte sänder till sig själv är ju att det kan skapa oändliga mailloopar.
[email protected] har ett autosvar som säger "Tack för meddelandet" eller nåt. [email protected] vidarebefodrar till [email protected]. [email protected] skickar mail till [email protected] som vidarebefodrar till [email protected] som autosvarar till [email protected] som skickar till [email protected]... ja ni ser säkert vart detta är på väg |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|