FAQ |
Kalender |
2007-06-15, 16:27 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Tjena
Fått en förfrågan från ett företag där dom behöver ett skriftligt godkännande till deras företagsnamn, det är bolagsverket som satt stopp eftersom det kan vara förväxlingsbart med mitt företag. Skillnaden mellan oss är att dom säljer hårdvara och jag säljer mjukvara (tjänster) idag, men har även leverantörer för hårvara om kunderna önskar. Tips om hur man hanterar sådant? |
||
Svara med citat |
2007-06-15, 16:44 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad har du för företagsform? Är dom nystartade eller ska dom byta företagsform?
|
||
Svara med citat |
2007-06-15, 17:33 | #3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Utan att veta något om namnet etc så skulle jag vara restriktiv. Du vet inte vart deras företag utvecklas åt samt vad ditt företag kanske halkar in på om 1 år.
Hur lika är det? |
||
Svara med citat |
2007-06-15, 18:18 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Mitt företag är nystartat och dom vill byta namn på sitt, 9 av 10 som stavar mitt företagsnamn fel blir deras namn. En mycket vanlig "felstavning"
Enskild firma har jag, dom har AB ahh, svårt, vet inte hur mycket jag vågar skriva!! |
||
Svara med citat |
2007-06-15, 18:37 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Om du en dag vill byta bolagsform till aktiebolag kommer det att krocka med deras namn. Det är därför viktigt att om du tillåter dem att använda detta namn ska du ha skriftligt på att den dagen du vill bli AB ska du få ha kvar ditt namn.
|
||
Svara med citat |
2007-06-16, 11:02 | #6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag skulle inte tillåta det. Du har väl registrerat namnet även med felstavningar under de toppdomäner du anser vettiga?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2007-06-16, 11:26 | #7 | |||
|
||||
Administratör
|
"Även om jag önskar att jag kunde tillmötesgå era önskemål, är affärsverksamheten jag bedriver så flexibel att jag inte kan säga om ett likande beslut idag inte kommer påverka mej negativt på sikt. Jag hoppas ni har överseende med detta faktum och jag önskar er lycka till i jakten på ett företagsnamn som går att särskilja enklare."
Svara |
|
|