FAQ |
Kalender |
2015-08-02, 23:45 | #1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Den senaste tiden har Binero ddosats varje dag och just nu lyser i princip alla kluster rött på binerodrift.se. De verkar även ha gett upp att skriva de minimala störningsrapporterna (för att putsa på fasaden lite?).
Eftersom att Binero inte heller kan skriva ordentliga incidentrapporter frågar jag här. Vem kan tänkas ddosa dem och varför lyckas man inte få kontroll på det efter så långt gången tid? Edit: sajten kom just upp igen, for now. Edit2: nere igen... Senast redigerad av Adestro den 2015-08-02 klockan 23:51 |
||
Svara med citat |
2015-08-03, 00:48 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja det har vart väldigt mycket DDoS-attacker senaste tiden, vilket även för mig som i stort annars är en nöjd kund gör mig tämligen irriterad. Besvärligt när man sitter och jobbar och plötsligt bara dyker allt, till och med mailen.
Samtidigt vad finns det för alternativ till Binero som erbjuder allt de gör inom samma prisspann? Gillar verkligen att man har tillgång till både .NET och PHP, MySQL och MSSQL under samma konto. Såvitt jag sett har de flesta andra leverantörer som erbjuder samma sak i samma prisklass fått mycket negativ feedback även de. Oerhört trist att det ska behöva vara på det här viset, speciellt när det känns som att de börjat få ordning på mycket av det strul som var kring migrationen från gamla till nya kontrollpanelen osv. |
||
Svara med citat |
2015-08-03, 06:00 | #3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2015-08-03, 09:25 | #4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Så här har det sett ut sedan igår kväll och varit lika mycket upp och ner de senaste veckorna. Blir att jobba lite extra med att migrera sista kunden från Binero, ska bli skönt! Upptidsstats just nu: 92.41% (last 24 hours) 98.6% (last 7 days) 98.75% (last 30 days) |
||
Svara med citat |
2015-08-06, 00:13 | #5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
nån borde ringa idg-redaktionen och tipsa om att binero inte är en bredbandsleverantör
http://www.idg.se/2.1085/1.634064/st...-ddos-attacker |
|||
Svara med citat |
2015-08-06, 10:17 | #6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2015-08-07, 01:01 | #7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Med en riktigt bred definition är det väl en form av bredbandstjänst
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2015-08-07, 14:56 | #8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Binero nere nu igen. Suck
|
||
Svara med citat |
2015-08-07, 15:05 | #9 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Mitt första inlägg här.
Har varit hos Binero i 5-6 år, om jag minns rätt. Var på väg att lämna för ett par år sedan innan de gjorde sina uppgraderingar. Nu har jag dock fått nog och har skaffat ett konto på Oderland åt en kund. Det jag sett hittills gör att Oderland känns som ett väldigt bra alternativ. |
||
Svara med citat |
2015-08-08, 08:03 | #10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
Svara |