FAQ |
Kalender |
2003-06-02, 20:56 | #1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
På min site så ligger klick ration på 0.32% nere på sidan och 0.55% uppe på sidan. Vad brukar vara normalt? Hur mycke har ni? Är klick ration högre på stora siter eller lägre, man tycker ju att den borde vara lägre fast om man kolla på annonspriserna så är den högre. Är det för att....någonting...och hur gör man bäst för att höja den. Klart att man kan placera den bättre men ska man göra något annat?
|
|||
Svara med citat |
2003-06-02, 22:53 | #2 | ||
|
|||
Administratör
|
Det som gör störst skillnad i klickration är vilken typ av besökare som får vilka banners. Huruvida sidan är stor eller inte har föga betydelse, sidans karaktär har desto större. Om du lägger in en annons för extrapris på en funktionräknare på en mattesite med 300 besökare om dagen ger det förmodligen lika många klick som om den ligger på en nyhetssite med 3000 besökare om dagen.
Allt över ett medel på 0,2% brukar man säga att man ska vara nöjd med, då detta är industristandarden.
2003-06-02, 23:08 | #3 | |||
|
||||
Administratör
|
Tror storleken på siten har en viss betydelse då siten är populär, och då kan man nog dra den slutsattsen att det finns annat att ägna tiden åt än reklam.
Här är lite färsk stats från föregående månad för topbannern på en förhållandevis väl trafikerad sida och de kampanjer som just nu florerar på internet. Date - Impressions - Clicks - CTR - Revenue May - 7,794,943 - 9,055 - 0.12% WN
2003-06-03, 00:42 | #4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
NU har jag dragit upp självklarheter så tracka mig inte för det =) Jag vet faktiskt inte riktigt varför vissa har hög och vissa mycke lägre. Edit: Kolla hur många klick du hade och jag har ju nästan lika mycket. (min site är 1/15 av TV.nu storlek) |
|||
Svara med citat |
2003-06-03, 01:28 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
qo-naq: kör du enbart med banners? en idé vore att helt (eller delvis) dumpa grafisk annonsering och väva in reklamen i din sidas innehåll. om du ex. driver en sida om webbutveckling i dagsläget med banners annonserar ut ftpprogram till försäljning, skriv en recension om programmet du försöker sälja och sätt upp genomtänkta länkar därifrån.
bara mina 2,50kr |
||
Svara med citat |
2003-06-03, 01:31 | #6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |